پا بزنید تا شهر نورانی‌تر شود!

شهرداری بوداپست برای کاهش هزینه‌های نورپردازی جشن کریسمس، ابتکار جالبی را تدارک دیده است؛ شهروندان برای روشن شدن چراغ‌های درخت نمادین کریسمس شهر باید پدال دوچرخه را پا بزنند تا انرژی آن‌ها به نور تبدیل شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مقامات بوداپست تصمیم گرفته‌اند که پایداری را به عنوان یک مفهوم در دکوراسیون کریسمس شهر به کار ببرند و سال نو را به روشی متفاوت جشن بگیرند و در عین حال با هزینه‌های انرژی فزاینده در فصل زمستان مقابله کنند. برجسته‌ترین تزئین شهر، چراغی به شکل درخت کریسمس همراه با یک دوچرخه است که مردم محلی می‌توانند پدال‌های آن را بچرخانند و درخت را نورانی کنند.

این دوچرخه به یک باتری متصل است که به همراه پنل‌های خورشیدی نور چراغ‌های اطراف میدان بوداپست را تأمین می‌کند. این اقدام شهرداری، خانواده‌ها را تشویق می‌کند که به‌ویژه با بچه‌های کوچک خود تفریح جالبی را تجربه کنند و با پدال زدن، درخت کریسمس پایتخت مجارستان را با روشی سبز، روشن کنند.

پا بزنید تا شهر نورانی‌تر شود!

شهردار منطقه‌ای که میزبان درخت کریسمس بوداپست شده است در این رابطه توضیح داد که دوچرخه کریسمس همچنین می‌تواند به مردم کمک کند در هوای سرد زمستان، با حضور در نقاط چراغانی احساس گرما کنند. علاوه بر این، او اشاره کرد که رکاب زدن برای تأمین نور چراغ‌ها در واقع می‌تواند نشان دهد که یک تزئین درخت کریسمس با ارتفاع شش متر، به چه مقدار انرژی نیاز دارد. شهرداری امسال به دلیل بحران انرژی تصمیم گرفته بود اکثر تزئینات را لغو کند.

گرگلی کاراچسونی، شهردار بوداپست در شبکه‌های اجتماعی پیام همبستگی خود را با شهروندان پایتخت مجارستان اعلام کرد. او همچنین خاطرنشان کرد که طی چند سال گذشته در انتظار شرایطی برای "گذر از بد" بوده است. کاراچسونی خواستار همبستگی مردم برای عبور از زمستان و فصل تعطیلات شد.

پا بزنید تا شهر نورانی‌تر شود!

کد خبر 625759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.