دومینیک لیواکوویچ، سلطان مهار پنالتی‌ها در جام‌جهانی

دومینیک لیواکوویچ، گلر تیم ملی کرواسی، با مهار چهار پنالتی، به رکورد بیشترین مهار پنالتی در ادوار جام‌جهانی در کنار سرخیو گویگوچه‌آ (آرژانتین) و دنیل سوباشیچ (کرواسی) رسید و در دوره‌های بعدی فرصت دارد تا باز هم رکوردشکنی کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شب گذشته، تیم ملی کرواسی در چارچوب دیدار مرحله یک‌چهارم نهایی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر در ورزشگاه آموزش منطقه الریان برابر تیم ملی برزیل قرار گرفت و پس از تساوی یک بر یک در ۱۲۰ دقیقه، در ضربات پنالتی به پیروزی چهار بر دو مقابل تیم کهکشانی برزیل رسید.

دومینیک لیواکوویچ، ستاره تیم ملی کرواسی، در قفس توری دروازه، نخستین پنالتی سلسائو را از رودریگو گرفت و در نهایت با از دست رفتن پنالتی چهارم توسط مارکینیوش، شطرنجی‌های اروپایی با عبور از مدعی عنوان قهرمانی جهان به نیمه‌نهایی راه پیدا کردند.

دومینیک لیواکوویچ سلطان مهار پنالتی‌ها در جام‌جهانی!

لیواکوویچ در بازی مرحله یک‌هشتم نهایی مقابل ژاپن نیز، در ضربات پنالتی موفق شد در مهار شوت‌ها هت‌تریک کند و به‌تنهایی تیمش را بر دوش کشید و به یک‌چهارم نهایی برد. گفتنی است پدیده نوظهور کروات‌ها در هر دو دیدار گذشته با سیوهای دیدنی و پرشمار، به‌عنوان بهترین بازیکن زمین نیز شناخته شد.

بدین ترتیب دومینیک لیواکوویچ با مهار چهار پنالتی به رکورد بیشترین مهار پنالتی در ادوار جام‌جهانی در کنار سرخیو گویگوچه‌آ (آرژانتین) و دنیل سوباشیچ (کرواسی) رسید. این در حالی است که ستاره کرواسی اولین جام‌جهانی خود را تجربه می‌کند و سال‌ها فرصت دارد تا در دوره‌های بعدی جام‌جهانی، این رکورد را بهبود بخشد و به‌تنهایی رکورددار شود.

دومینیک لیواکوویچ سلطان مهار پنالتی‌ها در جام‌جهانی!

به گزارش ایمنا، تیم ملی کرواسی در نیمه‌نهایی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر، باید دربرابر آرژانتین قرار گیرد و اگر باز هم آن دیدار به ضربات پنالتی کشیده شود یا در جریان دیدار، یاران مسی به پنالتی دست پیدا کنند، لیواکوویچ می‌تواند به کابوسی برای آنان تبدیل شود و حتی با شگرد خاص خود در مهار پنالتی‌ها، کرواسی را به فینال جام‌جهانی ۲۰۲۲ برساند.

کد خبر 625751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.