افزایش موارد ابتلا به ویروس سنسیشیال تنفسی در کودکان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: موارد ابتلا به ویروس سنسیشیال تنفسی در کودکان افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید وحید حسینی امروز _ شنبه نوزدهم آذر _ در نشست ستاد مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: بسیاری از متخصصان بیماری‌های عفونی بر این باورند که به‌دلیل رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به‌ویژه استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری فیزیکی در دوران همه‌گیری کووید ۱۹، شاهد کاهش موارد ابتلا به بیماری‌های تنفسی نظیر آنفلوانزا بودیم، اما کاهش میزان رعایت این شیوه‌نامه‌های بهداشتی، بار دیگر با اوج‌گیری بیماری‌های تنفسی همراه بوده است.

وی ادامه داد: ویروس سنسیشیال تنفسی یا RSV ازجمله بیماری‌های تنفسی است که بیشتر در کودکان و نوزادان مشاهده می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: علائم ابتلا به این ویروس مانند عفونت‌های حاد تنفسی ویروسی دیگر است که به‌صورت تب، عطسه، سرفه خشک، گرفتگی و آبریزش بینی بروز می‌کند.

وی تصریح کرد: نوزادان نارس، نوزادانی که سیستم ایمنی بدن آنها ضعیف است و نوزادانی که به بیماری قلبی یا ریوی مادرزادی مبتلا هستند، بیشتر در معرض ابتلا به عوارض جدی‌تر این ویروس قرار دارند.

حسینی با بیان اینکه این بیماری مانند سرماخوردگی به درمان‌های حمایتی نیاز دارد، افزود: خانواده‌ها در صورتی که علائم خطر شامل تب بالا، سرفه شدید، خس‌خس سینه، مشکل در تنفس یا تنفس سریع، تغییر رنگ پوست، بی‌حالی و اختلال در غذا خوردن را مشاهده کردند، بلافاصله به پزشک مراجعه کنند.

وی اضافه کرد: رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به‌ویژه استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و شست‌وشوی مداوم دست‌ها، بهترین راه پیشگیری از ابتلا به این‌گونه عفونت‌های تنفسی است. والدین در صورت ابتلای کودک به عفونت حاد تنفسی، کودک را از دیگر کودکان جدا و از فرستادن او به مهدکودک و مدرسه خودداری کنند.

کد خبر 625748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.