کمربند ایمنی از موثرترین عوامل حفظ سلامتی سرنشینان در حوادث رانندگی

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان گفت: اهمیت بستن کمربند ایمنی به جهت مصونیت در حوادث رانندگی، مصدومیت‌ها و سوانح ترافیکی، مسئله و معضل جدی جهانی، برای سلامت عمومی است.

سرهنگ محمدرضا محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: مصدومیت‌ها و سوانح ترافیکی مسئله و معضل جدی جهانی، برای سلامت عمومی است که منجر به مرگ‌ومیر و مصدومیت‌های بسیاری در سراسر دنیا می‌شود.

وی افزود: مصدومیت‌های ترافیکی علاوه‌بر خسارت‌های مالی زیادی که به اشخاص، خانواده‌ها و جوامع وارد می‌کند، بار سنگینی بر نظام سلامت تحمیل کرده به طوری که هزینه خسارت‌های ناشی از آن، برای کشورها حدود یک تا دو درصد تولید ناخالص ملی است.

رئیس پلیس راهنمایی‌ورانندگی استان اصفهان ادامه داد: یکی از مؤثرترین عوامل برای حفظ سرنشینان از آسیب در هنگام تصادف، استفاده از کمربند ایمنی و لوازم محافظ کودکان (صندلی ایمنی کودک) است، چراکه اثبات شده این ملزومات جان انسان‌ها را نجات داده و از شدت صدمات کاسته است و تمام سرنشینان خودرو باید در زمان تردد با وسیله نقلیه از این وسایل ایمنی استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از کمربند ایمنی بهترین محافظ در برابر پرت شدن در تصادف است، پرت شدن از وسیله نقلیه یکی از خطرناک‌ترین حوادثی است که می‌تواند برای یک فرد در تصادف رخ دهد، به طور کلی ۴۴ درصد از سرنشینان خودرو که به طور کامل یا اندکی به بیرون پرتاب شدند، دچار مرگ می‌شوند که این رقم برای سرنشینانی که از کمربند ایمنی استفاده می‌کنند، تنها پنج درصد است.

کد خبر 625738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.