به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی حیدری امروز_ شنبه نوزدهم آذر_ در جلسه کمیسیون فنی و عمرانی شورا با اشاره به مشکلات ترافیکی میدان مدرس، اظهار کرد: مطالعات طرح تقاطع در این میدان پرتردد انجام شده و قابل دفاع است.
وی ادامه داد: در اجرای طرح تقاطع غیرهمسطح میدان مدرس باید خلاهایی را که وجود دارد بررسی کرده و برای سال آینده در بودجه لحاظ کنیم و در کمیته تخصصی حملونقل و ترافیک مرکز مطالعات نیز به دقت بررسی شود.
رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به نزدیکی زمان بودجه بندی سال ۱۴۰۲ شهرداری، گفت: با توجه به اینکه بیش از ۶۰ درصد بودجه به حوزه عمرانی تخصیص مییابد بر این اساس از مدتها قبل باید اولویت و موارد لازم مورد توجه باشد تا بتوان بودجه مناسبی را برای این حوزه لحاظ کرد.
وی یکی از موارد مهم پروژههای عمرانی را بهبود اصلاح مباحث حملونقل و ترافیک شهری برشمرد و افزود: نقاط پرترافیک شهر باید احصا شده است و در راستای تحقق آنها اقدام شود، شهرداری در راستای رفع نقاط پرترافیک باید اولویتبندی و بر اساس آن بودجهبندی کند.
حیدری تصریح کرد: چهار مسیر پرترافیک و حادثهخیز سطح شهر شامل میدان بیمه، سیزده آبان (میدان پیشاهنگی)، میدان مدرس و تقاطع غیرهمسطح بهشت (چهارراه بابک) است که مطالعات آنها برای رفع آسیب در دست اقدام است.
رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای اسلامی شهر همدان با انتقاد از دو پروژه نیمه تمام تقاطع غیرهمسطح سردار شهید همدانی و غدیر، اظهار کرد: این دو پروژه مربوط به دورههای چهارم و پنجم شورای اسلامی شهر است که باید با اهتمام ویژه تا پایان سالجاری به اتمام برسد.
وی بابیان اینکه لازم است پروژه بزرگ ترافیکی برای بودجه سال ۱۴۰۲ تدوین شود، گفت: باید پروژه اثرگذاری از شورای دوره ششم تدوین شود و بتواند در شبکه بیشترین تأثیر را داشته باشد.
حیدری با اشاره به اینکه تمام تمرکز شهر باید برای تعریف و اجرای پروژههای مناسب باشد، اضافه کرد: نگاه ما لزوم و نیاز اجرای پروژههای عمرانی است و در تحقق این امر هدف صرفاً اجرای یک طرح نیست، بلکه لزوم اجرا و کیفیت آن نیز مورد تاکید است.
وی گفت: در بیشتر ساعات روز میدان آرامگاه بوعلی با ترافیک سنگین مواجه است که با توجه به میراثی بودن این محوطه نباید نسبت به آن بیتفاوت بود؛ همه ما در قبال ترافیک شهر مسئول هستیم و باید در راستای رفع بحران ترافیک اقدام کنیم.




نظر شما