پایبندی به حقوق شهروندی منجر به سلامت اجتماعی خواهد شد

مدیرکل بهزیستی استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه سازمان بهزیستی بزرگترین سازمان اجتماعی برای رسیدن به سلامت اجتماعی است، گفت: اگر مردم به حقوق شهروندی آشنا و پایبند باشند سلامت اجتماعی رخ خواهد داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی نصیری امروز _شنبه نوزدهم آذرماه_ در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه سازمان بهزیستی عمده‌ترین نهاد دولتی برای ساماندهی طیف آسیب‌پذیر جامعه است، اظهار کرد: این سازمان به جهت‌های مختلف وظایف و مسئولیت‌های سنگینی برعهده دارد، از سویی مسئولیت تأمین رفاه بیشتر معلولان جامعه به این سازمان محول شده و از سوی دیگر وظیفه سامان دادن به وضعیت بسیاری از زنان و کودکان محروم جامعه را برعهده دارد.

وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی بزرگ‌ترین سازمان اجتماعی کشور بوده که هدف آن کاهش آلام و دردهای جامعه و رسیدن به سلامت اجتماعی است، ادامه داد: معتقد هستیم امنیت اجتماعی با حوزه اجتماعی قوی تحقق می‌یابد، اگر مردم به حقوق شهروندی آشنا و پایبند باشند سلامت اجتماعی اتفاق خواهد افتاد.

مدیرکل بهزیستی استان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: سازمان بهزیستی آئین‌نامه مراکز ساماندهی کودکان خیابانی و کار مصوب سال ۸۴ و مرکز حمایتی و آموزشی کودک و خانواده در سال ۹۲ را به منظور ارائه خدمات تخصصی از جمله خدمات مددکاری، اجتماعی و روانشناسی، پزشکی و حقوقی به کودکان و خانواده‌های آن‌ها در این استان راه‌اندازی کرد، این مرکز با محوریت برنامه‌های آموزشی و حمایت تحصیلی از کودکان کار در راستای جلوگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به سه مرکز شبانه‌روزی و ۱۵ مرکز روزانه برای نگهداری سالمندان در استان چهارمحال و بختیاری، افزود: حدود ۱۲۰ هزار سالمند در این استان بوده که ۱۰ درصد از این جمعیت یعنی حدود ۱۰ هزار و ۸۰۰ نفر تحت پوشش بهزیستی هستند، از این رو برگزاری برنامه‌های متنوع در حوزه‌های فرهنگی، ورزشی و تفریحی در مراکز نگهداری از سالمندان استان به منظور افزایش روحیه سالمندان نقش مؤثری دارند.

نصیری خاطرنشان کرد: خدماتی مانند کار درمانی، فیزیوتراپی، فرهنگی، رفاهی و آموزشی به سالمندان در مراکز شبانه‌روزی، روزانه و خدمت در منزل ارائه می‌شود.

کد خبر 625721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.