بیمارستان شهید بهشتی همدان به سازمان بهزیستی بازگردانده شود

مدیرکل سازمان بهزیستی استان همدان گفت: تمهیدات لازم برای بازگرداندن بیمارستان شهید بهشتی به سازمان بهزیستی اندیشیده شود.

محمد مهدی شاه‌قدمی، امروز_ شنبه نوزدهم آذرماه _ در جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان، اظهار کرد: از توجه ویژه شورای شهر و شهرداری به جامعه توان‌یابان، تشکر می‌کنم، همکاری مدیریت شهری با سازمان بهزیستی در ارائه خدمات و تسهیل در امور توان‌یابان قابل تقدیر است.

وی ادامه داد: بیمارستان شهید بهشتی متعلق به سازمان بهزیستی است که برای مدت دو سال مقرر شد در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار گیرد، اما حدود ۱۴ سال است که به عنوان بیمارستان از آن بهره‌برداری می‌شود.

شاه‌قدمی تصریح کرد: لازم است، تمهیداتی برای برگرداندن بیمارستان شهید بهشتی به سازمان بهزیستی اندیشیده شود، چرا که خود توان‌یابان با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند.

حقوق توان‌یابان در توزیع عدالت اجتماعی رعایت شود

امیر نوروزی، مسئول جمعیت توان‌یابان همدان نیز در این جلسه اظهار کرد: مناسب‌سازی محیط شهری برای توان‌یابان را امری حیاتی است و اختصاص خودرو مخصوص برای جامعه توان‌یابان از وعده‌های شهرداری از سال‌های گذشته است که انتظار می‌رود اجرایی شود.

وی بزرگترین مشکل و دغدغه توان‌یابان را دسترس نداشتن به اماکن عمومی، ادارات دولتی و بانک‌های سطح شهر به علت رعایت نشدن استانداردهای مناسب سازی دانست و ادامه‌داد: طبق آمار بهداشت جهانی ۱۵ درصد جمعیت جهان دارای معلولیت هستند و طبق آمار ایران پنج درصد جمعیت کشور را توان‌یابان تشکیل می‌دهند که بر این اساس بزرگترین اقلیت جمعیتی کشور توان‌یابان هستند، اما از امکانات حداقلی محرومند. همچنین در تدوین قوانین و مصوبات، جمعیت توان‌یابان نیز مدنظر قرار گیرد و در توزیع امکانات و عدالت اجتماعی رعایت شود.

کد خبر 625709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.