ضرورت اجرای آبیاری تحت فشار در فضای سبز زرند

مسئول کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر زرند با بیان اینکه آبیاری تحت فشار باید در دستور کار شهرداری قرار گیرد، گفت: انتظار شورای اسلامی شهر این است که اهتمام ویژه‌ای در اصلاح و زیباسازی بلوارها و میادین و تنظیم و پاکسازی شهر وجود داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا؛ رضا یزدان‌پناه امروز _شنبه نوزدهم آذر_ در نشست اعضای شورای اسلامی شهر زرند با مدیرعامل سازمان فضای سبز، معاون خدمات شهری و مسئول حراست شهرداری زرند اظهار کرد: یکی از مهمترین مقوله‌های شهری، فضای سبز است، زیرا درختان مجاری تنفسی شهر است و هر چه شهر با طراوت تر باشد، شادابی خاصی در شهروندان ایجاد خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه آبیاری فضای سبز به شیوه‌ای سنتی بسیار پرهزینه و منسوخ شده است، افزود: با توجه به اینکه شهرستان زرند با بحران شدید آب روبه‌رو است، اما باز هم درختان به شیوه سنتی و به صورت غرقابی آبیاری می‌شوند؛ در این شیوه هدر رفت آب بسیار زیاد خواهد بود.

مسئول کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر زرند با بیان اینکه آبیاری تحت فشار باید در دستور کار شهرداری قرار گیرد، افزود: انتظار شورای اسلامی شهر این است که اهتمام ویژه‌ای در اصلاح و زیباسازی بلوارها و میادین و تنظیم و پاکسازی شهر وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: اگر کف جوی‌ها سیمان شود و فقط دور درختان برای آبیاری باز بماند؛ هم تنظیف جوی‌ها بسیار آسان‌تر می‌شود و نیز از رویش علف‌های هرز؛ و هدر رفت آب جلوگیری خواهد شد.

یزدان‌پناه گفت: استفاده از گونه‌های گیاهی متناسب با اقلیم زرند باعث می‌شود فضای سبز شهر دوام بیشتری داشته باشد، مسئولین شهرداری برای استقبال از فصل بهار به فکر کاشت گونه‌های گیاهی متناسب با اقلیم زرند باشند.

نصب آلاچیق در فضای سبز و درختکاری‌های ورودی شهر زرند

وجیهه زمانی، عضو شورای اسلامی شهر زرند با تأکید بر نصب آلاچیق در فضای سبز و درختکاری‌های ورودی شهر زرند برای استفاده بهتر شهروندان و مسافران، گفت: وضعیت نظافت و ساماندهی پارک بانوان مطلوب نیست، لذا لازم است کار نظافت و پاکسازی سطح شهر برون‌سپاری شود تا به نتیجه مطلوب برسیم.

وی با اشاره به قدمت و اهمیت قبرستان باستانی ریحان و آرامگاه شیخ عبدالسلام زرندی، گفت: کمیسیون گردشگری شورا جلساتی در خصوص ساماندهی و زیباسازی این منطقه برگزار شد و مصوباتی نیز به تصویب اعضای کمیسیون شورا رسید و به شهرداری ارسال شد، اما تاکنون به دلیل تراکم کاری در بخش‌های عمران شهری شهرداری اقدامی انجام نشده است.

عضو شورای اسلامی شهر زرند ادامه داد: این منطقه می‌تواند به یک منطقه گردشگری و تفریحی بسیار زیبا تبدیل شود و خیران نیز برای همکاری در زیباسازی این منطقه اعلام آمادگی کرده‌اند.

کد خبر 625701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.