بدنه مدیریت شهری آگاهانه حرکت می‌کند/ وجود بانک اطلاعاتی دانش‌های تخصصی در شهرداری

شهردار اصفهان با بیان اینکه بدنه مدیریت شهری در این دوره معتقد است که باید عالمانه و آگاهانه حرکت کند، گفت: در معاونت برنامه‌ریزی شهرداری اصفهان بانک اطلاعاتی قوی از دانش‌های تخصصی وجود دارد که می‌تواند در اختیار دانشگاهیان و پژوهشگران قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی قاسم‌زاده امروز _شنبه نوزدهم آذر_ در رویداد «شهرگاه» هم‌اندیشی دانشگاه و مدیریت شهری که با موضوع «مالی، اقتصادی و سرمایه انسانی» در دانشگاه اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: دغدغه اصلی شهرداری از برگزاری سلسله جلسات به بهانه هفته پژوهش این است که به یک جمع‌بندی کاربردی و اثربخش به صورت مشترک با جامعه دانشگاهی برسیم.

وی با بیان اینکه در فرهنگ و ادبیات دینی ما، دو دسته از افراد بیشتر از دیگران مورد مذمت قرار گرفته‌اند، تصریح کرد: نخستین دسته عالمان بدون عمل هستند که دانش و آگاهی دارند، اما از دانش خود برای پیشرفت زندگی، شخصیت، جامعه و کشور خود استفاده نمی‌کنند.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: بارها و به‌طور مکرر در دین ما عالمان بدون عمل، نکوهش شده‌اند و معصومین از خطاب‌های توبیخی نسبت به این قشر استفاده کرده‌اند.

وی با تاکید به چندین آیه قرآن کریم که عالمان بدون عمل را مذمت کرده است، ادامه داد: در روایتی از یکی از معصومان آمده است: «عالم بدون عمل چون درخت بدون ثمر است»، بنابراین عالم باید با اندوخته علم خود، ثمره‌ای برای جامعه خود جهت پیشرفت داشته باشد.

قاسم‌زاده افزود: دسته دومی که در فرهنگ دینی ما نکوهش آن‌ها بیشتر است، کارگزارانی هستند که بدون عمل وارد حیطه مسئولیت می‌شوند، در حقیقت عاملان بدون علم در ادبیات دینی ما به شدت مورد مذمت قرار گرفته‌اند.

وی تصریح کرد: فساد یک مدیری که علم کاری را ندارد و مسئولیتی را می‌پذیرد، از خیر و صلاح رساندن او به جامعه، بیشتر است؛ بنابراین بر کارگزاران فرض است که با علم، وارد حیطه اجرای امور شوند.

زمینه همکاری پژوهشی در شهرداری اصفهان باز شده است

شهردار اصفهان ادامه داد: پژوهش به معنای روشن کردن چراغ در مقابل راه کارگزاران و روشن کردن مسیر پیشرفت است، بر این اساس در ادوار گذشته شهرداری، زمینه همکاری پژوهشی باز شده است، از آن زمان تا کنون فرهنگ همکاری پژوهشی و داشتن پیوست پژوهشی در پروژه‌ها در شهرداری اصفهان رواج دارد.

وی اظهار کرد: در معاونت برنامه‌ریزی شهرداری اصفهان بانک اطلاعاتی قوی از دانش‌های تخصصی وجود دارد که می‌تواند در اختیار دانشگاهیان و پژوهشگران قرار گیرد، اگر فرهنگ استفاده از پژوهش در پروژه‌ها نهادینه شود، باعث خیر و برکت در شهر و حتی سراسر کشور خواهد شد.

قاسم‌زاده با بیان اینکه شهر یک موجود زنده است و لحظه به لحظه با مشکل جدیدی روبه‌رو است، لذا باید امر پژوهش و همکاری پژوهشی برای رفع مشکلات صورت گیرد، تاکید کرد: راه کوتاه تحقق این امر آن است که به منابع علم و دانشگاهیان متصل شویم، ما بر این اساس در شهرداری اصفهان ماهانه از مطالعات چندین پژوهش دانشگاهی بهره می‌بریم.

وی گفت: پژوهش در شهرداری اصفهان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و هیچ دستگاه اجرایی استان به اندازه شهرداری اصفهان از امر پژوهش با اساتید دانشگاه بهره نمی‌برد؛ نخست به لحاظ ردیف‌های اختصاص‌یافته به پژوهش، دوم به جهت پیگیری مسئولان در زمینه بهره‌وری امور مبتنی بر کار پژوهشی و سوم به دلیل باور و نوع نگاهی که در مدیریت شهری وجود دارد مبنی بر اینکه بدون داشتن پژوهش و علم دانشگاهی قدم از قدم در اجرای پروژه‌ها برنداریم.

شهردار اصفهان با بیان اینکه بدنه مدیریت شهری در این دوره معتقد است که باید عالمانه و آگاهانه حرکت کند، تصریح کرد: از باز شدن باب گفت‌وگوی مشترک در قالب چنین جلساتی در هفته پژوهش برای رسیدن به ارتقای کیفیت زیست بهتر شهری استقبال می‌کنیم.

کد خبر 625663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.