تحقق شهر هوشمند با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌‎بنیان

رئیس شورای اسلامی شهر سمنان بر تحقق شهر هوشمند با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نشست «سمنان واقعیت مجازی» با حضور رئیس و نایب رئیس شورای اسلامی شهر سمنان، شهردار، مدیر مخابرات منطقه و کارشناسان و معاونان این سازمان و جمعی از مدیران شهری در محل سالن جلسات مخابرات منطقه سمنان برگزار شد.

طراحی فراخوان برای جلب مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان

علی همتی، رئیس شورای اسلامی شهر سمنان در این نشست با بیان اینکه هم‌اکنون ترکیب بسیار خوبی از نیروهای توانمند در مخابرات و مدیریت شهری با توجه به سوابق و تحصیلات برای تحقق شهر هوشمند وجود دارد، گفت: با توجه به قرار گرفتن شهر سمنان در مسیر جاده ابریشم نوین و لزوم وجود زیرساخت‌ها برای توسعه گردشگری، رونق اقتصادی و همچنین ارتباطات بین‌المللی که نیاز است با دیگر کشورها برقرار شود، تحقق شهر هوشمند و اجرای متاورس در شهر از اهمیت فراوانی برخوردار است.

وی افزود: با توجه به نشست‌های مشترکی که تا کنون بین شهرداری و اداره مخابرات در راستای گسترش همکاری و تحقق شهر هوشمند برگزار شده است، باید زمان‌بندی مراحل اجرایی برنامه‌های مورد توافق طرفین مشخص شود تا اجرای آن قابل رصد و نظارت باشد.

تحقق شهر هوشمند با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌‎بنیان

رئیس شورای اسلامی شهر سمنان با تاکید بر طراحی فراخوان برای جلب مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان که می‌توانند در حوزه مدیریت شهری و فناوری اطلاعات و ارتباطات خدماتی را ارائه دهند، خاطرنشان کرد: مشارکت باعث می‌شود تا این شرکت‌ها بتوانند ضمن گسترش نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌های خود، از بستر و ظرفیت‌های یکدیگر استفاده کنند و مدیریت شهری نیز می‌تواند در کنار آن با مشارکت بخش خصوصی، گام مثبتی را در راستای ارائه خدمات مطلوب به شهروندان بردارد.

سیدعلی مرتضی‌نژاد، شهردار سمنان در این نشست گفت: شهرداری سمنان به‌منظور تحقق شهر هوشمند اقدامات فراوانی را در دوره فعلی و گذشته مدیریت شهری انجام داده است و نیاز داریم این اقدامات با دیگر دستگاه‌ها از جمله مخابرات منطقه سمنان جمع‌بندی شود.

در ادامه این نشست، مجید دارایی، مدیر مخابرات منطقه سمنان با اشاره به تلاش این مجموعه در راستای تحقق سمنان مجازی و شهر هوشمند، متاورس و فناوری‌های دیجیتال، تصریح کرد: در کنار شهرداری و مخابرات، سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان نیز باید به این موضوع ورود جدی کنند تا ایجاد متاورس در سمنان برای ارائه خدمات هوشمند به شهروندان سمنانی تکمیل شود.

به گزارش ایمنا، در پایان این نشست مشاور مرکز تحقیقات شهر هوشمند و حاضران در جلسه به بحث و تبادل نظر در خصوص محورهای این نشست پرداختند.

کد خبر 625650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.