استفاده از نظرات تحول‌خواهانه دانشجویان در مدیریت شهر

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان نقش دانشجویان در مدیریت شهر را تشریح کرد و گفت: ساختاربندی مناسبی برای دریافت راهنمایی از سوی دانشجویان در نظر گرفته شده است، چراکه قرارگیری در فضای شهر کمک می‌کند که نظرات آن‌ها کاربردی‌تر شود تا بتوانیم از نظرات تحول‌خواهانه این قشر جوان بهتر استفاده کنیم.

علی صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره نقش دانشجویان در تدوین برنامه راهبردی «اصفهان ۱۴۰۵» اظهار کرد: با توجه به سابقه نقش‌آفرینی دانشجویان در تصمیم‌سازی و مرجعیت برای اقشار مختلف جامعه، این قشر جوان نقش مهمی در تدوین این برنامه دارند.

وی ادامه داد: با توجه به اقدام مهم دانشجویان در شانزدهم آذرماه ۱۳۳۲، آن‌ها ثابت کردند که جزو پیشروترین اقشار جامعه در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری برای شهروندان، تحول‌خواهی و استقلال‌طلبی هستند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه هویت دانشجو بر این است که با مطالبه‌گری، آزاداندیشی و تولید گفتمان در بخش‌های مختلف کشور به‌عنوان پیشران حضور می‌یابد، خاطرنشان کرد: برای اینکه بتوانیم شهری رو به جلو داشته باشیم، به این هویت و ماهیت اصیل و ارزشمند به‌عنوان انرژی محرکه نیاز داریم.

وی با بیان اینکه از ابتدای فعالیت دوره ششم مدیریت شهری، اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار اصفهان، جلساتی را با گروه‌های مختلف دانشجویان داشته‌اند، تصریح کرد: در سازوکاری که برای بازنگری در برنامه راهبردی اصفهان ۱۴۰۵ تعریف شده است، با تاکید بر نقش دانشجویان، در صدد هستیم که از روش‌های مختلف، آرای تصویب شده را در اختیار آن‌ها و اساتید دانشگاه‌ها قرار دهیم که نمونه آن در باشگاه شهراندیشان و طرح شهرجو قابل مشاهده است.

صالحی تصریح کرد: در قالب باشگاه شهراندیشان و طرح شهرجو، دانشجویان در فضای شهری مأموریت‌های مدیریت شهری را مشاهده می‌کنند و پس از تسلط بر طرح می‌توانند نظرات خود را در قالب مشورت و راهنمایی به مدیریت شهری ارائه کنند.

وی با بیان اینکه ساختاربندی مناسبی برای دریافت راهنمایی از سوی دانشجویان در نظر گرفته شده است، گفت: قرارگیری در فضای شهر کمک می‌کند که نظرات آن‌ها کاربردی‌تر شود تا بتوانیم از نظرات تحول‌خواهانه این قشر جوان بهتر استفاده کنیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: به صورت جدی برگزاری جلسه با دانشجویان توسط مدیریت شهری دنبال می‌شود تا بتوانیم در کنار این سازوکار، از روش‌های کوتاه‌مدت‌تر نیز بهره ببریم تا خروجی آن از دیدگاه تخصصی مدیریت شهری و نگاه خلاقانه و تحولی که نسل جدید همچون دانشجویان و دانش‌آموزان دارند، در آن دیده شده باشد.

کد خبر 625617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.