شهرهایی با محیط‌ زیست هوشمند

شهرها در دنیای امروز به‌سختی می‌توانند سازگار با محیط‌ زیست و از نظر اقتصادی قوی باشند. ایجاد تعادل بین نیازهای فوری دنیای امروز بدون به خطر انداختن نیازهای نسل آینده چیزی است که امروزه از شهرها خواسته می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهری با محیط‌زیست هوشمند به‌طور مستمر به‌دنبال کارآمدی محیط زیست و حذف ضایعات کربن، در عین حال کاهش فقر، اشتغال‌زایی و ایجاد مکان‌های پایدار برای ساکنان خود است. این شهر برای ساکنان خود یک شیوه زندگی پایدار در چهار حوزه محیط زیست، اقتصاد، سیاست و فرهنگ ایجاد می‌کند که ارکان اصلی پایداری به‌شمارمی‌رود. در ادامه با چند شهر با محیط زیست هوشمند آشنا می‌شویم.

لندن، انگلستان

اهداف بلندپروازانه لندن شامل بازیافت ۶۵ درصد از زباله‌های شهری تا سال ۲۰۳۰، صفر شدن انتشار گازهای گلخانه‌ای از تاکسی‌ها و خودروهای کرایه‌ای تا سال ۲۰۳۳ و کربن‌صفر شدن تا سال ۲۰۵۰ است.

شهرهایی با محیط‌زیست هوشمند

میسور، هند

میسور فضاهای سبز وسیعی ایجاد کرده است، حدود نیمی از زباله‌های جامد خود را به شکل کمپوست بازیافت می‌کند و سرمایه‌گذاری زیادی در بخش حمل‌ونقل عمومی انجام داده است.

سیاتل، ایالات‌متحده

سیاتل انتشار کربن خود را به نصف کاهش داده و در عین حال اقتصاد خود را دوبرابر کرده است. این شهر استانداردی برای وسایل نقلیه بدون آلایندگی اتخاذ کرده است که تا سال ۲۰۳۵ شاهد حذف تدریجی وسایل‌نقلیه مسافربری آلاینده باشد.

هلسینکی، فنلاند

۸۰ درصد از سفرها در هلسینکی از طریق پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری یا وسایل حمل‌ونقل عمومی انجام می‌شود و این شهر دارای پاک‌ترین آب و سالم‌ترین هوای اروپا است.

شهرهایی با محیط‌زیست هوشمند

کوریتیبا، برزیل

بازیافت عمومی در سطح شهر، حمل‌ونقل عمومی ارزان و ممنوعیت تردد خودروها در مرکز شهر تنها تعدادی از راه‌هایی است که این شهر برزیلی پیشرو برای پایدار شدن به کار گرفته است.

کد خبر 625595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.