بازی مراکش و پرتغال در یک‌چهارم جام جهانی از ساعت پخش زنده تا ترکیب و حواشی+ جزئیات

دو تیم مراکش و پرتغال در روز دوم مرحله یک‌چهارم نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر از ساعت ۱۸:۳۰ در ورزشگاه الثمامه دوحه مقابل هم قرار می‌گیرند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امروز _شنبه نوزدهم آذرماه_ در روز دوم مرحله یک‌چهارم نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر دو دیدار برگذار می‌شود که در یکی از این دیدارها دو تیم مراکش و پرتغال از ساعت ۱۸:۳۰ در ورزشگاه الثمامه مقابل هم قرار می‌گیرند.

پخش زنده دیدار مراکش و پرتغال در یک چهارم نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

یک چهارم نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر (مراکش - پرتغال) پخش زنده ساعت ۱۸:۳۰ از شبکه سه سیما و سایت تلوبیون

بازی پرتغال و سوئیس در جام جهانی از ساعت پخش زنده تا ترکیب و حواشی+ جزئیات

تاریخچه فوتبال پرتغال

تیم ملی فوتبال پرتغال در سال ۱۹۱۴ تأسیس شده و عضو یوفا است. پرتغال تلاش‌های زیادی برای ورود به جام جهانی ۱۹۳۴ انجام داد. تیم ملی پرتغال از سال ۱۹۳۴ در تلاش برای حضور در جام جهانی بود و پس از ۶ دوره ناکامی در صعود به این مسابقات، برای نخستین بار در جام جهانی ۱۹۶۶ مجوز حضور در این رقابت‌ها را کسب کرد.

در مقدماتی ۱۹۵۸ پرتغال برای نخستین بار مقابل ایتالیا با نتیجه سه بر صفر پیروز شود، اما بازهم نتوانست به جام جهانی برسد. در دهه ۱۹۹۰ تیم ملی پرتغال که نسل طلایی‌اش را در اختیار داشت، توانست به‌طورمداوم به تمام مراحل تورنمنت‌های بزرگ از جمله نیمه نهایی یورو ۲۰۰۰ و فینال یورو ۲۰۰۴ راه پیدا کند.

نخستین قهرمانی معتبر تیم ملی فوتبال پرتغال در تورنمنت یورو ۲۰۱۶ رخ داد. در بازی دراماتیک و جالبی که کاپیتان پرتغال، رونالدو پس از مصدومیت در دقیقه ۲۳ از روی نیمکت بازیکن‌ها را راهنمایی کرد تا جایی که اولین گل اِدر در یک فینال رسمی زده شد و پرتغال را به اولین قهرمانی رساند.

سخنرانی رونالدو در رختکن تیم مسیر جدیدی را برای تیم ملی پرتغال هموار کرد، مسیری که بازیکنان جوان تیم به خودباوری رسیدند و با اعتماد بیشتری نسبت به خودشان و مربی تیم، فرناندو سانتوس به تورنمنت‌ها پرداختند تا جایی که در تورنمنت لیگ ملت‌های اروپا ۲۰۱۹ که در پرتغال نیز برگزار می‌شد، تیم را بدون حضور رونالدو، به علت استراحت و پرداختن به کسب آمادگی برای اولین فصل حضورش در یوونتوس، حفظ کردند و تا مرحله نیمه‌نهایی پیش بردند.

پس از بازگشت کاپیتان، در یک نمایش دیدنی دیگر رونالدو به تقدیر از این انسجام و زحمات بازیکنان تیم ملی مقابل تیم ملی فوتبال سوئیس به میدان رفت و در دقیقه‌های ۲۵، ۸۸ و ۹۰ گلزنی کرد. حضور در قطر هشتمین تجربه پرتغالی‌ها در جام جهانی خواهد بود. در هفت دوره قبلی یک عنوان سومی، یک عنوان چهارمی، دو حذف در یک هشتم نهایی و سه حذف در مرحله گروهی در کارنامه این تیم ثبت شده است.

پرتغال درمجموع ۳۰ بازی جام جهانی، ۱۴ پیروزی، ۶ تساوی و ۱۰ شکست داشته و در مجموع ۴۹ گل به ثمر رسانده و ۳۵ بار دروازه خود را باز شده دیده است. تیم ملی فوتبال پرتغال در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ در گروه A اروپا حضور داشت. با کسب پنج پیروزی، دو تساوی و یک شکست در هشت بازی، پرتغال، در گروهی که صربستان، ایرلند، لوکزامبورگ و آذربایجان حضور داشتند در رده دوم قرار گرفت و راهی پلی‌آف شد. در این دیدارها تیم ملی پرتغال موفق شد ابتدا از سد ترکیه بگذرد و سپس با غلبه بر مقدونیه شمالی، از یک مسیر سخت به جام جهانی برسد.

بازی مراکش و پرتغال در یک چهارم جام جهانی از ساعت پخش زنده تا ترکیب و حواشی+ جزئیات

تیم ملی فوتبال پرتغال

تیم ملی فوتبال پرتغال به ارزش ۸۸۴ میلیون یورو و هدایت سانتوس با میانگین قدی ۱۷۷.۲۶ ‏‬و میانگین سنی ۲۶.۷ در جایگاه نهم فیفا قرار دارد. A Seleção (انتخاب) و Os Navegadores (ناوبرها) از لقب‌های این تیم است. کاپیتان تیم پرتغال کریستیانو رونالدو است که رکورددار بیشترین بازی ملی و معروف‌ترین بازیکن تاریخ کشور پرتغال به‌حساب می‌آید و برناردو سیلوا به ارزش ۸۰ میلیون یورو گران‌ترین بازیکن پرتغال است.

پرتغال تاکنون در هفت دوره از جام جهانی حضور داشته است و بهترین نتیجه آن در سال ۱۹۶۶ با سومی رقم خورد. سال ۲۰۱۶ تیم پرتغال به‌کمک سرمربی خود، فرناندو سانتوس توانست نخستین جام مهم تاریخش را در یورو ۲۰۱۶ کسب کند.

بازی مراکش و پرتغال در یک چهارم جام جهانی از ساعت پخش زنده تا ترکیب و حواشی+ جزئیات

افتخارات تیم ملی فوتبال

  • مقام سوم جام جهانی فوتبال ۱۹۶۶
  • مقام چهارم جام جهانی فوتبال ۲۰۰۶
  • نایب قهرمانی جام ملت‌های اروپا ۲۰۰۴
  • قهرمانی جام ملت‌های اروپا ۲۰۱۶
  • مقام سوم جام کنفدراسیون‌های فیفا ۲۰۱۷

ترکیب تیم فوتبال پرتغال

  • ترکیب پرتغال: دیوگو کاستا، ژائو کانسلو، آنتونیو سیلوا، په‌په، دیوگو دالوت، متئوس نونیز، روبن نوس، ویتینیها، ژوآئو ماریو، ریکاردو هورتا و کریستیانو رونالدو.
  • سرمربی: فرناندو سانتوس

 بازی اسپانیا و مراکش در جام جهانی از ساعت پخش زنده تا ترکیب و حواشی+ جزئیات

تاریخچه فوتبال مراکش

تیم ملی مراکش زیر نظر کنفدراسیون فوتبال آفریقا قرار دارد و به «شیرهای اطلسی» مشهور است. درحال‌حاضر وحید هلیل هودزیچ سرمربی مراکش که توانست این تیم را به جام جهانی ۲۰۲۲ برساند. پیش از این اروه رنار در مسابقات جام ملت‌های آفریقا نتوانست مقام مناسبی کسب کند و از سمت خود برکنار شد. اکنون این تیم در جایگاه ۲۴ فیفا قرار دارد و با توجه به حضور ستارگانی مانند محمدبن‌عطیه به نظر می‌رسد وضعیت مراکش در جام جهانی ۲۰۲۲ پرقدرت‌تر از حضورهای قبلی‌اش رقم بخورد.

در تاریخچه مراکش، پنج حضور در جام جهانی وجود دارد که با توجه به امکانات نسبتاً کم این کشور آمار مناسب و قابل قبول برای این تیم به شمار رود. تیم ملی مراکش در مسابقات جام جهانی به طور متوسط در هر بازی ۰.۶۹ درصد امتیاز کسب کرده، متوسط گل زده در هر بازی ۰.۸۸ و متوسط گل خورده در هر بازی برای این تیم ۱.۳۸ است.

 بازی اسپانیا و مراکش در جام جهانی از ساعت پخش زنده تا ترکیب و حواشی+ جزئیات

افتخارات تیم ملی مراکش

  • قهرمانی جام ملت‌های آفریقا در سال ۱۹۷۶
  • نایب قهرمانی جام ملت‌های آفریقا در سال ۲۰۰۴
  • مقام سوم در جام ملت‌های آفریقا در سال ۱۹۸۰
  • قهرمانی جام ملت‌های عرب در سال ۲۰۱۲
  • قهرمانی ملت‌های آفریقا در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۲۰

ترکیب تیم ملی مراکش

  • ترکیب مراکش: یاسین بونو، شرف حکیمی، نصیر مزراوی، سفیان آمرابات، نایف آگرد، رومن سایس، حکیم زیاش، عزدین اوناهی، عبدالحمید سدیری، سفیان بوفال و یوسف النصیری
  • سرمربی: ولید الرکراکی

ورزشگاه دیدار مراکش و پرتغال در یک چهارم نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

از ورزشگاه‌های میزبان جام جهانی قطر چه می‌دانید؟  

ورزشگاه ثمامه

  • نام عربی: ملعب الثمامة
  • نام انگلیسی: Al-Thumama Stadium
  • ظرفیت: ۴۰ هزار نفر
  • فاصله از مرکز شهر دوحه: ۱۳ کیلومتر
  • آدرس: شهر دوحه، قطر
  • تعداد بازی: هشت، تا مرحله یک‌چهارم نهایی

استادیوم «ثمامه» با الهام از کلاه‌های سنتی عربی، عرقچین که توسط مردان عرب استفاده می‌شود، طراحی شده است و میزبان ۴۰ هزار تماشاگر خواهد بود. طراحی این استادیوم، یک طراحی برجسته و نمادین به شمار می‌رود و نمایانگر میراث فرهنگی و تاریخی کشورهای عربی است.

ظرفیت ورزشگاه ثمامه پس از پایان جام جهانی به ۲۰ هزار نفر کاهش می‌یابد و یک هتل و یک مسجد در آن باز خواهد شد و بخش بالایی ورزشگاه پس از جام جهانی به هتل تبدیل می‌شود

کد خبر 625588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.