بازی انگلیس و فرانسه در یک‌چهارم جام‌جهانی از ساعت پخش زنده تا ترکیب و حواشی+ جزئیات

دو تیم فرانسه و انگلیس در روز دوم مرحله یک‌چهارم نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر از ساعت ۲۲:۳۰ در ورزشگاه البیت مقابل هم قرار می‌گیرند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امروز _شنبه نوزدهم آذرماه_ در روز دوم مرحله یک‌چهارم نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر دو دیدار برگزار می‌شود که در یکی از این دیدارها دو تیم فرانسه و انگلیس از ساعت ۲۲:۳۰ در ورزشگاه البیت مقابل هم قرار می‌گیرند.

پخش زنده دیدار فرانسه و انگلیس در یک چهارم نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

یک چهارم نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر (انگلیس - فرانسه) پخش زنده ساعت ۲۲:۳۰ از شبکه سه سیما و سایت تلوبیون

بازی انگلیس و سنگال در جام جهانی از ساعت پخش زنده تا ترکیب و حواشی+ جزئیات

تاریخچه تیم ملی انگلیس

تیم ملی فوتبال انگلیس با لقب «سه‌شیرها» از سال ۱۸۷۲ در مسابقات بین‌المللی به نمایندگی از کشور انگلستان حاضر می‌شود و یکی از اعضای رسمی فیفا و اتحادیه فوتبال اروپا یوفا است.

تیم ملی انگلیس نخستین بازی بین‌المللی خود را در برابر اسکاتلند در شهر پاتریک، اسکاتلند در سال ۱۸۷۲ انجام داد که این مسابقه نخستین بازی بین‌المللی در تاریخ فوتبال جهان نیز به‌شمار می‌آید که با تساوی بدون گل به پایان رسید.

در سال ۱۹۲۸ بعد از اینکه فوتبال کشور انگلستان جدایی رسمی خود را از فیفا اعلام کرد روابط این دو رو به تیرگی و سردی گذاشت، به همین دلیل آن‌ها تا جام جهانی سال ۱۹۵۰ در هیچ رقابت بین‌المللی شرکت نکردند تا اینکه در جام جهانی سال ۱۹۵۰ با پذیرا شدن شکست یک بر صفر از تیم ملی آمریکا از صعود به مرحله بعد رقابت‌ها بازماندند.

رقیب سنتی تیم ملی انگلستان تیم اسکاتلند است. رقابت فوتبال بین این دو کشور از دهه ۱۸۷۰ میلادی آغاز شد اما از دهه ۱۹۶۰ با پایان یافتن بازی‌های پشت سر هم این دو تیم، رقابت انگلستان با تیم‌های دیگر مانند آرژانتین و آلمان پررنگ‌تر شده است.

ورزشگاه خانگی این تیم ومبلی لندن است که از سال ۱۹۵۰ به بعد تیم ملی انگلیس بازی‌های خود را در این ورزشگاه برگزار می‌کند؛ نخستین حضور این تیم در جام جهانی ۱۹۵۰ برزیل با سرمربی‌گری والتر وینترباتم بود.

تیم ملی انگلیس یکی از هشت کشوری است که قهرمان جام جهانی شده‌است، این افتخار در سال ۱۹۶۶ که میزبانی آن دوره نیز بر عهده انگلستان بود برای این تیم به دست آمد. دیگر افتخار این تیم در جام‌های جهانی، مقام چهارم در جام جهانی ۱۹۹۰ ایتالیا و جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه است.

بازی انگلیس و سنگال در جام جهانی از ساعت پخش زنده تا ترکیب و حواشی+ جزئیات

تیم ملی فوتبال انگلستان

تیم ملی انگلیس با لقب سه‌شیرها تاکنون در ۱۶ جام جهانی فوتبال شرکت داشته و یک قهرمانی نیز کسب کرده است. این تیم ملی با هدایت «گرت ساوتگیت» به ارزش یک میلیارد و ۴۲ هزار یورو، میانگین سنی ۲۶ و میانگین قدی ۱۸۲.۵ در جایگاه پنجم فیفا قرار دارد.

فیل فودن به ارزش ۱۱۰ میلیون یورو گران‌قیمت‌ترین بازیکن تیم انگلیس است. بهترین نتیجه تیم انگلیس در جام جهانی ۱۹۶۶ با قهرمانی در کشور خودشان رقم خورده است.

انگلستان در جام جهانی قبلی با تیم‌های بلژیک، تونس و پاناما هم‌گروه بود. آن‌ها در نهایت موفق شدند به عنوان تیم دوم گروه به مرحله حذفی رقابت‌ها صعود کنند.

انگلیس در مرحله حذفی تیم کلمبیا را شکست داد و سپس سوئد را از دور مسابقات کنار زد، با این وجود در مرحله نیمه نهایی مقابل کرواسی که نایب‌قهرمان رقابت‌ها شد شکست خوردند. انگلیس دیدار رده‌بندی را نیز مقابل بلژیک واگذار کرد تا چهارم جهان شود.

انگلیس درگروه I مقدماتی جام جهانی با تیم‌های لهستان، آلبانی، مجارستان ،آندورا و سن مارینو هم‌گروه بود و توانست مقتدرانه با هشت برد، دو مساوی و بدون باخت و کسب ۲۶ امتیاز به عنوان تیم نخست راهی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر شود.

بازی انگلیس و سنگال در جام جهانی از ساعت پخش زنده تا ترکیب و حواشی+ جزئیات

افتخارات تیم ملی فوتبال انگلیس

  • جام جهانی فوتبال: یک قهرمانی در سال ۱۹۶۶، دو چهارمی در سال‌های ۱۹۹۰ و ۲۰۱۸
  • جام ملت‌های اروپا: یک سومی در سال ۱۹۶۸، حضور در نیمه نهایی در سال ۱۹۹۶
  • جایزه بازی جوانمردانه: دو مرتبه برنده در سال‌های ۱۹۹۰، ۱۹۹۸

ترکیب تیم ملی انگلیس:

  • ترکیب انگلیس: جردن پیکفورد، کایل واکر، لوک شاو، دکلان رایس، جان استونز، هری مگوایر، جردن هندرسون، هری کین، مارکوس راشفورد، فیل فودن، جود بلینگهام
  • سرمربی: ساوت گیت

بازی فرانسه و لهستان در جام جهانی از ساعت پخش زنده تا ترکیب و حواشی+ جزئیات

تاریخچه فوتبال در کشور فرانسه

تیم ملی فرانسه در سال ۱۹۰۴ تأسیس شده و عضو یوفا است. این تیم نخستین بازی ملی خود را در سال ۱۹۰۴ انجام داد. فرانسه در بازی‌های المپیک ۱۹۰۰ شرکت داشت و مدال نقره این بازی‌ها را به‌دست آورد. در سال ۱۹۳۰ تیم این کشور برای نخستین‌بار در جام جهانی در کشور اروگوئه حضور داشت.

نخستین بازی رسمی تیم فرانسه مقابل بلژیک با تساوی سه بر سه به پایان رسید و بدترین شکست تاریخ این کشور مقابل انگلیس با نتیجه ۱۵ بر صفر است. استادیوم خانگی تیم فرانسه ورزشگاه استادو فرنس (Stade de France) در شهر سنت‌دنیس است. تیم ملی فوتبال فرانسه بیشترین موفقیت و افتخار خود را در بین نسل‌های طلایی فوتبال خود در دهه ۱۹۵۰ و ۱۹۸۰ و اواخر ۱۹۹۰ و اواخر ۲۰۱۰ تجربه و کسب کرد.

بعد از قهرمانی فرانسه در جام کنفدراسیون‌های سال ۲۰۰۱، این تیم به همراه آرژانتین به عنوان تنها تیم‌هایی شناخته شدند که سه جام معتبر از نظر فیفا در رده مردان را به خود اختصاص داده‌اند. فرانسه با کشورهای ایتالیا، برزیل، انگلیس و آلمان در عرصه جهانی رقابت دارد و ۱۵ مرتبه در جام جهانی فوتبال حضور داشته‌است.

تیم ملی فوتبال فرانسه در سال ۱۹۹۸ با نتیجه سه بر صفر برزیل را شکست دارد و برای اولین بار به قهرمانی در جام جهانی رسید. در این بازی زیدان بازیکن برجسته تیم فرانسه درخشید و رونالدو که نقطه امید برزیلی‌ها بود بازی خوبی از خود به نمایش نگذاشت.

در جام جهانی ۲۰۱۸ که به میزبانی روسیه برگزار شد فرانسه در دیدار نهایی توانست تیم ملی کرواسی را شکست دهد. تیم ملی فرانسه مدعی عنوان قهرمانی در جام جهانی ۲۰۲۲ است.

خروس‌های فرانسوی در جام جهانی 2022

تیم ملی فوتبال فرانسه

«خروس‌ها» لقب تیم ملی فوتبال فرانسه است که با هدایت «دیدیه دشان» در جایگاه چهارم فیفا قرار دارند. این تیم با لباس آبی و سفید وارد مستطیل سبز می‌شود. تیم ملی فرانسه در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه قهرمان جهان شد و درحال‌حاضر شانس اول قهرمانی در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر است.

تیم فرانسه به ارزش ۸۸۶ میلیون یورو یکی از گران‌قیمت‌ترین تیم‌های حال حاضر بوده و کیلیان ام‌باپه بازیکن تیم پاری سن ژرمن با ۱۶۰ میلیون یورو باارزش‌ترین بازیکن این تیم است.

تیم ملی فوتبال فرانسه با میانگین سنی ۲۵.۶ و میانگین قدی ۵/‏۱۷۶‬ و ستاره‌های تازه‌واردی همچون ادواردو کامینگا، هاوسم اویار در کنار کریم بنزما و امبایه آماده حضور در جام ۲۰۲۲ است.

تیم ملی فرانسه دو مرتبه قهرمان جام جهانی، دو مرتبه قهرمان جام ملت‌های اروپا و یک مرتبه قهرمان المپیک، دو بار هم قهرمان جام کنفدراسیون‌ها و یک مرتبه نیز قهرمان لیگ ملت‌ها اروپا شده‌است. آخرین توپ طلا تاریخ فرانسه مطلق به «کریم بنزما» است.

بازی فرانسه و لهستان در جام جهانی از ساعت پخش زنده تا ترکیب و حواشی+ جزئیات

افتخارات تیم ملی فرانسه

جام جهانی

  • قهرمان (۲): جام جهانی فوتبال ۱۹۹۸, جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸
  • نایب قهرمان: جام جهانی فوتبال ۲۰۰۶
  • مقام سوم: جام جهانی فوتبال ۱۹۵۸, جام جهانی فوتبال ۱۹۸۶
  • مقام چهارم: جام جهانی فوتبال ۱۹۸۲

یورو

  • قهرمان (۲): جام ملت‌های اروپا ۱۹۸۴, جام ملت‌های اروپا ۲۰۰۰
  • نایب قهرمان: جام ملت‌های اروپا ۲۰۱۶
  • مقام چهارم: جام ملت‌های اروپا ۱۹۶۰
  • نیمه نهایی: جام ملت‌های اروپا ۱۹۹۶

جام کنفدراسیون‌ها

  • قهرمان (۲): جام کنفدراسیون‌ها ۲۰۰۱, جام کنفدراسیون‌ها ۲۰۰۳

المپیک

  • مدال طلا (۱): فوتبال در بازی‌های المپیک تابستانی ۱۹۸۴
  • مدال نقره: فوتبال در بازی‌های المپیک تابستانی ۱۹۰۰
  • مقام پنجم: فوتبال در بازی‌های المپیک تابستانی ۱۹۲۰
  • نیمه نهایی: فوتبال در بازی‌های المپیک تابستانی ۱۹۰۸

ترکیب تیم فرانسه

  • ترکیب فرانسه: مانداندا، دیساسی، واران، کوناته، کاماوینگا، شوامنی، فوفانا، ورتو، کومان، گندوزی و کولاموآنی.
  • سرمربی: دیدیه دشان‌

ورزشگاه دیدار انگلیس و فرانسه در یک چهارم نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

از ورزشگاه‌های میزبان جام جهانی قطر چه می‌دانید؟  

ورزشگاه البیت

  • نام عربی: استاد البیت
  • نام انگلیسی: Al Bayt Stadium
  • ظرفیت: ۶۰ هزار نفر
  • فاصله از مرکز شهر دوحه: ۴۳ کیلومتر
  • آدرس: شهر الخور، قطر
  • تعداد بازی: هشت مسابقه از جمله دیدار افتتاحیه

استادیوم «البیت» در شهر الخور قرار دارد و دورترین ورزشگاه به دوحه است. استادیوم البیت با سازه‌ای شبیه خیمه پوشیده شده و نام خود را از چادرهای سنتی قطر گرفته است. طراحی این استادیوم به‌نحوی، نمایانگر گذشته و حال قطر است.

البیت، مجهز به سامانه خنک‌کننده بوده و سقف متحرک آن، مکملی برای فناوری سرمایشی این ورزشگاه است. این استادیوم ۴۰ هزار نفر ظرفیت دارد. بخش فوقانی ورزشگاه پس از جام جهانی برداشته خواهد شد و ظرفیت ورزشگاه به ۳۲ هزار نفر کاهش می‌یابد و یک هتل پنج ستاره و یک مرکز خرید در ورزشگاه افتتاح خواهد شد.

در بیرون ورزشگاه پیست‌های دو، دوچرخه‌سواری و شترسواری ساخته شده و در اطراف ورزشگاه، پارک‌ها و محوطه‌های سبزی برای برای فراهم کردن فضاهای خانوادگی ایجاد شده است.

این استادیوم در مقایسه با دیگر استادیوم‌های جام جهانی ۲۰۲۲ در فاصله دورتری از مرکز شهر دوحه قرار دارد و تماشاگران برای رسیدن به آن باید از تاکسی و اتوبوس استفاده کنند. فینال جام ملت‌های عرب ۲۰۲۱ که با قهرمانی الجزایر به پایان رسید در ورزشگاه البیت برگزار شد.

کد خبر 625587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.