روسیه سفیر کانادا را احضار کرد

روسیه جمعه اعلام کرد که سفیر کانادا را به دلیل اتخاذ سیاست‌های خصمانه علیه مسکو به وزارت خارجه احضار کرده است.

به گزارش ایمنا، وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای گفت که پس از احضار آلیسیون لکلر، سفیر کانادا به وی اعلام کرده است که اتاوا با سیاست‌های خصمانه و اقدامات ضدروسی «به فضای روس‌هراسی دامن می‌زند.»

احضار لکلر پس از آن صورت گرفت که «اولگ استپانوف» سفیر روسیه در اتاوا دوشنبه شب گفت که برای دومین بار طی یک هفته گذشته به وزارت خارجه کانادا احضار شد.

هفته گذشته پس از آنکه دومای روسیه لایحه ممنوعیت تبلیغات روابط غیرسنتی جنسی را تصویب کرد، کانادا سفیر روسیه را احضار کرد.

سفارت روسیه در اتاوا پس از تصویب این لایحه، پستی درباره «دفاع از ارزش‌های سنتی» منتشر کرد که با واکنش کانادا مواجه شد.

احضار استپانوف در حالی است که جنگ اوکراین به شکاف‌ها میان روسیه و غرب دامن زده است و کانادا به عنوان بخشی از غرب برای تقویت اوکراین در برابر روس‌ها تلاش می‌کند.

آنیتا آن‌اند، وزیر دفاع کانادا دو هفته پیش در دیدار با همتای آمریکایی خود برای کمک طولانی مدت به اوکراین متعهد شد.

ملانی جولی، وزیر خارجه کانادا نیز سه‌شنبه هفته گذشته در حاشیه نشست سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در بخارست پایتخت رومانی گفت: ناتو هنگام مذاکره نهایی کی‌یف درباره راه‌حل سیاسی با مسکو، به تقویت اوکراین می‌پردازد.

وی افزود که ناتو در دوره سرمای زمستانی کنونی به صور کامل از اوکراین پشتیبانی خواهد کرد و هدف قرار گرفتن شبکه برق و زیرساخت‌های شهری و غیرنظامی، تنها موجب افزایش حمایت هم‌پیمانان از این کشور خواهد شد.

منبع: ایرنا

کد خبر 625546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.