کرواسی- برزیل / سد نایب قهرمان مقابل سلسائو

تیم ملی برزیل برای رسیدن به نیمه نهایی جام جهانی، نایب قهرمان دوره گذشته را مقابل خود می‌بیند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، امروز _جمعه هجدهم آذرماه_ از ساعت ۱۸:۳۰ به وقت ایران، تیم‌های کرواسی و برزیل در ورزشگاه اجوکیشن سیتی (شهر آموزش) دوحه به مصاف یکدیگر می‌روند.

مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

دیدار تیم‌های کرواسی و برزیل

جمعه، هجدهم آذر آذرماه، ساعت ۱۸:۳۰

ورزشگاه: اجوکیشن سیتی (شهر آموزش)

داور: مایکل اولیور (انگلیس)

آخرین رویارویی:

برزیل ۲- کرواسی صفر (سال ۲۰۱۸، دوستانه)

بازی‌های اخیر (همه مسابقات):

کرواسی:

ژاپن یک (یک) - کرواسی یک (۳) (یک هشتم نهایی جام جهانی ۲۰۲۲)

کرواسی صفر- بلژیک صفر (مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۲)

کرواسی ۴- کانادا یک (مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۲)

مراکش صفر- کرواسی صفر (مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۲)

عربستان صفر- کرواسی یک (دوستانه)

برزیل:

برزیل ۴- کره جنوبی یک (یک هشتم نهایی جام جهانی ۲۰۲۲)

کامرون یک- برزیل صفر (یک هشتم نهایی جام جهانی ۲۰۲۲)

برزیل یک- سوئیس صفر (یک هشتم نهایی جام جهانی ۲۰۲۲)

برزیل ۲- صربستان صفر (یک هشتم نهایی جام جهانی ۲۰۲۲)

برزیل ۵- تونس یک (دوستانه)

پیش نمایش:

اولین دیدار مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی در حالی بین کرواسی و برزیل برگزار می‌شود که دو تیم در دوره گذشته نیز تا این مرحله صعود کردند، اما در یک طرف کرواسی موفق به شکست روسیه، میزبان مسابقات در ضربات پنالتی شد و در سوی دیگر برزیل نتوانست از سد بلژیک بگذرد و به جمع چهار تیم نهایی راه یابد. در این دوره، اما داستان کمی متفاوت‌تر است و برزیل که ستاره‌های بیشتری در ترکیب و روی نیمکت خود می‌بینید از مدعیان اصلی قهرمانی به شمار می‌رود به همین جهت به نظر می‌رسد شاگردان تیته از شانس بالاتری برای صعود برخوردارند، هرچند در فوتبال زیاد نمی‌توان روی آمار و ارقام حساب باز کرد و چه بسا کرواسی باز هم شگفتی خلق کند و به جمع چهار تیم نهایی جام صعود کند.

برزیل در این دوره از مسابقات پس از دو پیروزی متوالی مقابل صربستان و سوئیس، در دیدار سوم که تشریفاتی به شمار می‌رفت با ترکیب ذخیره‌های خود به مصاف کامرون رفت و با یک گل مغلوب شد. با این حال در دیدار مرحله یک هشتم نهایی مقابل کره جنوبی طوفان به پا کرد و با نتیجه چهار بر یک حریف آسیایی خود را شکست داد، اما دیدار با کرواسی حالا آزمون سخت سلسائو به شمار می‌رود و به نوعی عیار برزیل در این دیدار مشخص می‌شود، دیداری که در مرحله یک چهارم نهایی یا مانند دو دوره قبل با صعود برزیل به نیمه نهایی همراه خواهد شد یا مانند دوره قبل منجر به حذف این تیم می‌شود.

در سوی دیگر کرواسی قرار دارد که پس از اینکه در مرحله گروهی اسیر درخشش مراکش شد و به عنوان تیم دوم گروه صعود کرد در سوی سخت‌تر مرحله حذفی قرار گرفت. کرواسی در مرحله قبل به سختی در ضربات پنالتی از سد ژاپن گذشت، اما حالا برزیل را پیش روی خود می‌بیند و خوب می‌داند چه دیدار سختی در انتظارش خواهد بود. کرواسی هرچند از نظر مهره در حد برزیل نیست، اما نقطه قوت این تیم مربی روی نیمکت کرواسی یعنی زلاتکو دالیچ است. در واقع امید کروات‌ها در دیدار مقابل برزیل مغز متفکر آنها روی نیمکت است و امیدوارند تدابیر دالیچ مانع شکست کرواسی در این دیدار سخت مقابل برزیل شود.

کرواسی در حالی به مصاف برزیل می‌رود که تنها میسلاو اورشیچ، وینگر ۲۹ ساله خود را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد، اما در سوی دیگر برزیل به جز گابریل خسوس که در دیدار با کامرون مصدوم شد و کل مسابقات را از دست داد غایب دیگری ندارد.

ترکیب احتمالی:

کرواسی:

دومینیک لیواکوویچ، دژان لوورن، یوسکو گواردیول، جوزیپ یورانوویچ، بورنا باریسیچ، مارسلو بروزویچ، متئو کواچیچ، لوکا مودریچ، ایوان پریسیچ، آندری کراماریچ و برونو پتکوویچ

برزیل:

آلیسون بکر، مارکینیوش، تیاگو سیلوا، دانیلو، ادر میلیتائو، کاسمیرو، لوکاس پاکوئتا، وینیسیوس جونیور، رافینیا، نیمار و ریچارلیسون

پیش بینی نتیجه:

کرواسی یک- برزیل ۲

کد خبر 625451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.