نقش خانواده در ترویج فرهنگ ترافیک

رئیس پلیس راهور شهرضا گفت: نقش خانواده در نهادینه کردن فرهنگ ترافیک از همان دوران کودکی بسیار موثر است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرهنگ مصطفی غریبی با بیان اینکه آموزش به‌عنوان یکی از پایه‌های اساسی در اصلاح رفتار و فرهنگ ترافیک نقش موثری در تغییر رفتار کاربران ترافیکی دارد، اظهار کرد: نقش خانواده در نهادینه کردن فرهنگ ترافیک از همان دوران کودکی بسیار موثر است و آموزش درست قوانین ترافیک در دوران کودکی در محیط خانواده تاثیرات خود را در رفتار اجتماعی آنان در بزرگسالی و در رعایت قوانین ترافیکی بروز می‌دهد.

وی با اشاره به نقش خانواده در انتقال عناصر فرهنگی و منطبق با الگوهای رفتاری و هنجارهای قانونی به‌عنوان اولین نهاد تصریح کرد: والدین باید الگوی مناسبی برای فرزندان خود باشند؛ چراکه روش رانندگی والدین خانواده الگویی مناسب برای دیگر اعضای خانواده است و نقش آن را در هنجارپذیری فرزندان نباید نادیده گرفت.

رئیس پلیس راهور شهرضا گفت: والدین می‌توانند قوانین ترافیکی را به‌صورت عملی در سفرهای درون‌شهری و برون‌شهری به فرزندان آموزش دهند که یکی از راهکاری مناسب برای بهبود فرهنگ ترافیک، رفتار رانندگی خواهد بود.

غریبی با تاکید بر اینکه پلیس تنها متولی آموزش قوانین ترافیکی نیست، خاطرنشان کرد: امروز شاهد تلاش سازمان‌هایی همچون آموزش و پرورش، شهرداری‌ها و صدا و سیما در آموزش قوانین ترافیکی هستیم که البته امیدواریم دیگر سازمان‌های دخیل در ترافیک نیز همت بیشتری داشته باشند.

کد خبر 625408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.