هشدار زرد هواشناسی/ کاهش کیفیت هوا در حد ناسالم برای گروه‌های حساس

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان با تاکید بر هشدار سطح زرد هواشناسی اصفهان از امروز تا روز شنبه نوزدهم آذرماه طی سامانه سکون و سردی هوا، گفت: افزایش شاخص کیفیت هوا، کاهش نسبی دید و کاهش کیفیت هوا در حد ناسالم برای گروه‌های حساس در کلانشهر اصفهان و مناطق صنعتی وجود دارد.

مینا معتمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی بیانگر گذر امواج ضعیف طی سه روز آینده از روی استان است. بر این اساس وضعیت جوی در بیشتر مناطق به صورت کمی ابری گاهی افزایش ابر و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به گذر امواج ضعیف طی سه روز آینده از روی استان اصفهان، افزود: طی فردا جوی نسبتاً پایدار بر روی استان حاکم است و روز شنبه نوزدهم آذرماه بارش پراکنده برف و باران در مناطق جنوبی و غربی استان پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان با تاکید بر هشدار سطح زرد هواشناسی اصفهان از امروز تا روز شنبه نوزدهم آذرماه طی سامانه سکون و سردی هوا، تصریح کرد: افزایش شاخص کیفیت هوا، کاهش نسبی دید و کاهش کیفیت هوا در حد ناسالم برای گروه‌های حساس در کلان‌شهر اصفهان و مناطق صنعتی وجود دارد.

پرهیز از تردد غیرضروری در فضای باز

وی گفت: مدیریت بهینه در استفاده از سوخت‌های فسیلی، کاهش تردد غیر ضروری و حرکات ورزشی در فضای باز به‌ویژه برای سالمندان، کودکان و افراد با سابقه بیماری‌های قلبی و تنفسی توصیه می‌شود.

معتمدی با بیان اینکه دمای هوای استان در ۲۴ ساعت آینده تغییر محسوسی ندارد، اظهار کرد: بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۱۳ درجه سانتیگراد بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به صفر درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: خوروبیابانک با دمای ۱۷ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و بوئین‌میاندشت با دمای منفی پنج درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان هستند.

کد خبر 625346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.