هیئت مشورتی برای ایجاد راهبرد اطلاعات برای لندن

گروهی از کارشناسان اطلاعات و فناوری، رهبران شرکت‌ها و انجمن مدنی لندن برای ایفای تعهدات شهردار جهت استفاده از داده‌ها و فناوری‌های نوظهور کمک خواهند کرد و امیدوارند لندن یک محیط عظیم و تکامل‌یافته برای دسترسی به داده‌ها ارائه دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، هیئت مشورتی «اطلاعات برای لندن» که به تازگی منصوب شده و مسئول ایجاد اولین راهبرد اطلاعات و بازسازی بستر داده‌های شهر لندن است، جلسه افتتاحیه خود را برگزار کرده است. این گروه متشکل از کارشناسان داده و فناوری از بخش عمومی و خصوصی، رهبران شرکت‌ها و جامعه مدنی است که از شهردار صادق خان و مدیر ارشد دیجیتال تئو بلک‌ول (Theo Blackwell) برای استفاده از داده‌ها جهت مقابله با مسائل حمل‌ونقل، جرم و محیط‌زیست حمایت می‌کنند.

بهره‌گیری از داده‌ها

لندن یک محیط عظیم و تکامل‌یافته برای دسترسی به داده‌ها ارائه می‌دهد که تعداد زیادی شورا، سازمان‌های عمومی، مشاغل، دانشگاه‌ها و سازمان‌های مدنی دارد که همگی داده‌ها را تولید و استفاده می‌کنند و اغلب برای اطلاع از محصولات و خدمات جدید نیاز به داده‌هایی فراتر از داده‌های خود دارند. همچنین روش‌های بیشتری برای جمع‌آوری داده‌ها مانند حسگرها، دوربین‌ها، پهباد ها، روباتیک، خدمات موبایل و واقعیت افزوده و مجازی وجود دارد.

اینکه چگونه لندن اشتراک‌گذاری داده‌ها را از سازمان‌های مختلف به طور مؤثر و مسئولانه هماهنگ می‌کند، بخش مهمی از زیرساخت‌های شهر است و به تقویت تصمیم‌گیری، استراتژی، رشد و نوآوری برای بهبود زندگی لندنی‌ها کمک می‌کند.

تئو بلک ول، مدیر ارشد دیجیتال لندن در این رابطه گفت: لندن مرکز اقتصاد داده و نوآوری است و ما باید به تکامل و به‌روز رسانی "اکوسیستم داده" خود ادامه دهیم تا پیشرو در فناوری باقی بمانیم.

پیوستن به اشتراک‌گذاری داده‌ها و اطلاعات در زمینه‌های زیر تغییراتی در لندن ایجاد می‌کند:

  • پایش کیفیت هوا: لندن یکی از پیشرفته‌ترین شبکه‌های جهان را در این رابطه دارد. داده‌های کیفیت هوا به‌راحتی قابل دسترسی است، از جمله از طریق Breathe London، که لندنی‌ها را با مصداق‌هایی برای بهبود محله‌شان توانمند می‌کند.
  • انتقال، اشتراک‌گذاری و ثبت داده‌ها در مورد زیرساخت‌های برنامه‌ریزی شده از شرکت‌های آب و برق موجب تقویت همکاری مقامات و ارائه دهندگان حمل و نقل می‌شود و اختلال در خیابان‌های لندن ناشی از عملیات راه‌سازی را به حداقل می‌رساند. در چند سال گذشته، راهبرد حفاری، یک بار به صرفه‌جویی بیش از ۲۰۸ هزار ساعت از زمان سفر لندنی‌ها و کاهش حداقل ۷۹۴ روز اختلال جاده‌ای به دلیل عملیات راه‌سازی انجامید.

داده‌های باز منتشر شده در بستر اطلاعاتی لندن که «خانه داده‌های عمومی در لندن» است، به عموم شهروندان امکان دسترسی به داده‌هایی از قبیل موارد زیر را می‌دهد:

  • شرایط محیطی مانند پوشش گیاهی لندن
  • نقشه‌های زیرساخت‌های فرهنگی شامل فضاهای بیرونی برای استفاده فرهنگی، تفریحکده‌ها، فضاهای کاری خلاقانه، میراث‌های در معرض خطر و غیره
  • اتصال دیجیتال با جامع‌ترین پوشش عمومی خدمات پهنای باند در سراسر لندن
  • در حوزه حمل و نقل، داده‌های باز، بیش از ۶۰۰ برنامه از جمله TfL Go و همچنین برنامه‌های خصوصی مانند City Mapper برای کمک به لندنی‌ها در سفرهای شهری را فعال کرد.
کد خبر 625327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.