ضرورت ارتباط موثر رسانه با مدیریت شهری و شهروندان

شهردار شهرکرد گفت: مطالبه‌گری مردم بحق است و حقوق شهروندی باید توسط مدیریت شهری محقق شود، در این راستا لازم است رسانه با شهروندان ارتباط برقرار کند و مطالبات را به گوش مسئولان شهری برساند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدحسین واحدیان امروز - پنجشنبه هفدهم آذرماه - در جلسه با مدیرکل صدا و سیمای استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اقدامات رسانه ملی در راستای شادابی و نشاط شهروندان، اظهار کرد: شهرداری نزدیک به ۴۰۰ خدمت ارائه می‌دهد، اما با توجه به تغییر نگرش و نگاه مردم نیازها و مطالبات تغییر کرده و از جنس اجتماعی شده است.

وی افزود: پاسخگویی به نیازهای اجتماعی و فرهنگی شهروندان نیازمند همکاری و همیاری دستگاه‌های فرهنگی و اطلاع‌رسانی رسانه‌ها است.

شهردار شهرکرد خاطرنشان کرد: نوع هرس درختان، نحوه رنگ‌آمیزی شهر، رنگ‌بندی گل‌ها و ایجاد خانه‌های فرهنگ از مباحثی است که شهروندان امروزه درباره آن صحبت می‌کنند که نشان از تغییر نگرش‌ها دارد، ما باید پاسخگوی نیاز مردم باشیم و اگر پاسخ درخور و مناسبی ندهیم فاصله میان شهروندان و مدیریت شهری بیشتر می‌شود.

واحدیان ادامه داد: نیاز است رسانه در کنار مدیریت شهری قرار بگیرد تا بتوانیم پس از اعتمادسازی، حضور و مشارکت فعال شهروندان در برنامه‌ها را شاهد باشیم و به هدف نهایی برسیم.

وی با بیان اینکه سطح کیفی ارائه خدمات به مردم افزایش یافته است، تاکید کرد: مطالبه‌گری مردم بحق است و حقوق شهروندی باید توسط مدیریت شهری محقق شود، در این راستا لازم است رسانه با شهروندان ارتباط برقرار کند و مطالبات را به گوش مسئولان شهری برساند.

شهردار شهرکرد با اشاره به اجرای یک ویژه برنامه مختص مدیریت شهری، تصریح کرد: چنانچه هر هفته برنامه مشخصی ویژه مدیریت شهری از رسانه پخش شود مردم می‌توانند مطالبات خود را پیگیری و شهرداری و شورای اسلامی شهر نیز دغدغه‌های خود را مطرح کنند.

واحدیان تشکیل کمیته فرهنگ شهروندی را ضروری دانست و گفت: فردی که در شهر است به طور قطع شهرنشین نیست، بلکه شهروند است و باید حس تعلق داشته باشد. نسل جوان را باید مسئولیت‌پذیر پرورش دهیم تا در آینده در راستای رفع مشکلات شهر مشارکت داشته باشد و خود را شهروند شهر بداند.

کد خبر 625285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.