با هرس خودسرانه درختان برخورد می‌شود

شهردار زرند گفت: هیچ شخص یا نهادی بدون کسب مجوز و هماهنگی با شهرداری اجازه هرس درختان را ندارد و در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این زمینه طبق قانون حفظ و گسترش فضای سبز با آنها برخورد می‌شود.

علی ضیاء‌الدینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از آغاز هرس فرم درختان سوزنی برگ خبر داد و اظهار کرد: فصل زمستان بهترین زمان برای هرس فرم درختان است، در این فصل درختان و درختچه‌ها به علت نداشتن پوشش گیاهی راحت‌تر هرس می‌شوند و آسیب‌های کمتری می‌بینند.

وی هرس درختان را در راستای رسیدن به نور بهتر به قسمت‌های داخلی درختان مؤثر دانست و افزود: اجرای این طرح موجب جوان‌سازی و آماده‌سازی دوره رشد جدید برای درختان سوزنی برگ می‌شود.

شهردار زرند با بیان اینکه تلاش داریم با هرس و فرم‌دهی درختان فضایی مفرح و محیط زیست مطلوب ایجاد کنیم، خاطرنشان کرد: هیچ شخص یا نهادی بدون کسب مجوز و هماهنگی با این سازمان اجازه هرس درختان را ندارد و در صورت مشاهده خودسرانه هرس درختان، طبق قانون حفظ و گسترش فضای سبز با آنها برخورد می‌شود.

ضیاء‌الدینی از آغاز عملیات نصب ۱۶ پایه چراغ روشنایی در میدان امام خمینی (ره) خبر داد و اضافه کرد: تقویت و نوسازی سیستم روشنایی میدان امام خمینی (ره) یکی از برنامه‌های شهرداری است.

وی تصریح کرد: اجرای پروژه ساماندهی فضاهای سبز و تأمین روشنایی معابر و بوستان‌ها از جمله مهم‌ترین پروژه‌هایی است که با هدف ارتقای کیفیت زندگی شهروندان و کاهش آسیب‌های اجتماعی انجام می‌شود. شهروندان می‌توانند در صورت خرابی یا نبود سیستم روشنایی در بوستان‌ها، با شماره ۱۳۷ تماس بگیرند تا موضوع پیگیری و رفع شود.

شهردار زرند گفت: عملیات ساماندهی، بهسازی و نصب پایه‌های روشنایی بوستان شهرک زیتون توسط نیروهای حوزه معاونت خدمات شهری شهرداری زرند در حال انجام است و بتن‌ریزی و نصب پایه‌ها و کابل‌کشی این بوستان ظرف چند روز آینده به انجام خواهد رسید.

ضیاء‌الدینی افزود: ۱۰ پایه چراغ روشنایی دوقلو در بوستان زیتون نصب و با استفاده از چراغ‌ها ال ای دی روشن خواهد شد.

وی اظهار کرد: بوستان زیتون ظرف مدت دو ماه آینده توسط نیروهای حوزه معاونت فنی و عمرانی و سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری احداث و آماده بهره‌برداری خواهد شد.



کد خبر 625250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.