ارگ تاریخی نهچیر پروژه‌ای محرک برای توسعه مبارکه است

شهردار مبارکه گفت: ارگ تاریخی نهچیر به‌عنوان یک پروژه محرک توسعه برای شهرستان و برای محله نهچیر یک فرصت طلایی و ارزشمند است و شهرداری وظیفه دارد این قلعه را از حالت بالقوه درآورد و آن را بالفعل کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدمهدی احمدی امروز چهارشنبه شانزدهم آذر در نشست صمیمی شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر مبارکه با مردم محله نهچیر، با بیان اینکه شهرداری مبارکه بودجه محدودی دارد، اظهار کرد: عدم دریافت عوارض آلایندگی فقط به شهر مبارکه اختصاص ندارد و شهرستان‌های مبارکه و لنجان با این مشکل مواجه هستند؛ اما این موضوع به‌عنوان محدودیت کار شهرداری را متوقف نکرده است و شبانه‌روز در حال تلاشیم و امیدواریم شهروندان نمره قبولی را به تلاش ما بدهند.

وی افزود: شهرداری مبارکه با مشکلات و معضلات مالی بسیاری مواجه است و در حال حاضر، بیشتر شهرداری‌ها فقط هزینه‌های جاری نیروهای خود را پرداخت می‌کنند؛ اما سعی کردیم که پروژه‌های عمرانی را یکی پس از دیگری در شهر راه‌اندازی کنیم.

شهردار مبارکه ادامه داد: با نگاهی به وضعیت همه محله‌های شهر مبارکه، درمی‌یابیم که با آنچه در شأن مردم فهیم و بزرگ مبارکه است فاصله زیادی دارند و با وضعیتی که بتواند استاندارد رضایت‌ها و انتظارات حداقلی مردم را برطرف کند، فاصله صدها کیلومتری وجود دارد و بابت همه این نواقص از مردم عذرخواهی می‌کنم.

احمدی اظهار کرد: امروز پروژه‌های زیادی در سطح شهر مبارکه در حال اجراست و ما امروز ادامه‌دهنده راه شهرداران سابق هستیم و در صورتی که این پروژه‌ها به‌تدریج اجرا نشود، معضلات هم حل نخواهد شد.

وی با ارائه گزارشی از وضعیت امروز شهر و شهرداری مبارکه افزود: با کمک اعضای شورای شهر در دوره ششم، امروز وضعیت شهرداری با وجود همه مشکلات خوب است و پروژه‌های عمرانی در گوشه و کنار شهر در حال انجام است.

احمدی با اشاره به اهم پروژه‌های عمرانی در شهر مبارکه اظهار کرد: بلوار شهید بابایی که در ۱۵ سال گذشته به معضلی برای شهر تبدیل شده بود، امروز تملکات این پروژه انجام شده و این بلوار با ماشین‌آلات شهرداری در حال بازگشایی است و زمین‌های چمن محله‌های مختلف و سالن‌های ورزشی در حال احداث است.

شهردار مبارکه افزود: در سال جاری، بیش از ۲ تا ۳ میلیارد قرارداد در قلعه نهچیر منعقد شده و پیمانکار پروژه در حال کار است و این نوید را می‌دهیم که در این دوره، بخشی از این ارگ تاریخی پس از حدود ۱۵ سال و با هزینه‌های بسیار زیاد شهرداری به بهره‌برداری برسد.

وی ادامه داد: یکی از پروژه‌های شاخص شهر مبارکه تقاطع غیرهمسطح و پل وحدت است که برای حل مشکل ترافیک و مشکل ورود کامیون‌ها به محله نهچیر در حال اجراست.

احمدی تصریح کرد: زمانی که این پروژه را تحویل گرفتیم، زیر ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت، اما امروز به حدود ۷۰ درصد رسیده است و ورود کامیون‌ها به محله نهچیر به‌عنوان مشکل اصلی این محله با افتتاح این پل و تقاطع غیرهمسطح برطرف خواهد شد.

وی با اشاره به معضل سگ‌های ولگرد و خانه‌های مخروبه در محله نهچیر اظهار کرد: مشکل سگ‌های ولگرد هم باید به‌صورت ویژه مورد توجه شهرداری قرار گیرد تا این مشکل هم برطرف شود. ساختمان‌های مزاحم نیز در دستورکار شهرداری قرار خواهد گرفت و اولویت را به این محله اختصاص خواهیم داد.

شهردار مبارکه با ارائه گزارشی از عملیات عمرانی ویژه محله نهچیر گفت: امروز با معضل منابع مالی مواجه هستیم و امسال بیشتر از سرانه محلات و حتی بیشتر از بافت مرکزی شهر مبارکه در محله‌های کم‌برخوردار آسفالت‌ریزی انجام شده است.

وی گفت: آسفالت محله نهچیر و توزیع سطل‌های زباله در این محله با نگاه ویژه انجام شده و قبول داریم که همچنان مشکلات و معضلاتی وجود دارد، اما سعی کردیم که حتی به‌صورت محدود قدم‌هایی برداریم.

احمدی اظهار کرد: شهرداری مشکلی در زمینه احداث زمین چمن محله نهچیر ندارد و در صورتی که متقاضی کافی برای استفاده داشته باشد، این قول را می‌دهیم که این زمین را احداث کنیم.

کد خبر 625203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.