سوگواره یاس نبوی در ۳۰ بقعه متبرکه چهارمحال‌وبختیاری برگزار می‌شود

مدیرکل اداره‌ اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه سوگواره یاس نبوی در ۳۰ بقعه متبرکه چهارمحال‌وبختیاری برگزار می‌شود، گفت: برپایی کرسی تلاوت فاطمی، سخنرانی، روضه‌خوانی و اطعام زائران از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده برای بهره‌مندی زائران و عزاداران حضرت فاطمه زهرا (س) است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن امیری امروز _چهارشنبه شانزدهم آذرماه_ در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه سوگواره یاس نبوی در ۳۰ بقعه متبرکه چهارمحال‌وبختیاری برگزار می‌شود، اظهار کرد: همزمان با فرارسیدن ایام شهادت بی‌بی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) ۳۰ بقعه متبرکه استان میزبان عزاداران فاطمی در قالب "طرح سوگواره یاس نبوی" خواهد بود.

وی با بیان اینکه بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته برپایی مراسم دهه اول فاطمیه از شانزدهم تا بیستم آذرماه خواهد بود، ادامه داد: برپایی کرسی تلاوت فاطمی، سخنرانی، روضه‌خوانی و اطعام زائران از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده برای بهره‌مندی زائران و عزاداران حضرت فاطمه زهرا (س) است.

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری فضاسازی بقاع متبرکه، نصب تابلوهای نمایشگاهی، سیاه‌پوش کردن بقاع و استفاده از ظرفیت هیئت‌های مذهبی را از برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این ایام دانست.

وی با اشاره به اعزام مبلغان به مناطق مختلف استان چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: ۱۰ مبلغ بومی و غیربومی در ایام فاطمیه به بقاع متبرکه استان به منظور تبلیغ و نشر معارف و سیره زندگانی حضرت زهرا (س) اعزام می‌شوند، همچنین تعدادی از این مبلغان در بقاع متبرکه تحت عنوان خیمه‌های معرفت روزانه به پاسخگویی مسائل شرعی و مشاوره خانواده می‌پردازند.

کد خبر 625167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.