استانداری به خدمات شهرداری قم توجه کند

رئیس شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه مأموریت سازمان آتش‌نشانی در محدوده شهر است، گفت: زمان حادثه وظیفه انسانی نیروهای شهرداری خدمت‌رسانی است، اما استانداری نیز باید به خدمات شهرداری توجه و در صورت بروز خسارت توسط استان و حاکمیت جبران کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین اسلامی در شصت‌وپنجمین جلسه علنی و رسمی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه روز دوازدهم آذرماه قانون اساسی جمهوری اسلامی به تصویب رسیده و این قانون بزرگ‌ترین ثمره جمهوری اسلامی است، اظهار کرد: ایران را تنها کشوری است که نماینده تمام اقشار در تصویب قانون آن حضور داشتند، جای تعجب است که امروز بعضی از این اقشار به‌عنوان معاند در مقابل همین نظام و همین قانون اساسی ایستاده‌اند.

وی تأکید کرد: مدیریت شهری با توجه به تکلیفی که در ارائه خدمات به شهروندان دارد در خصوص معلولان نیز تکلیف ویژه‌ای دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: تبصره دو قانون حمایت از معلولان؛ شهرداری را موظف کرده است که از صدور پروانه احداث یا پایان کار به ساختمان‌هایی که استانداردهای مربوط به معلولان را رعایت نکرده باشد، خودداری کند.

اسلامی مشکلات منطقه پردیسان را موردتوجه قرارداد و تصریح کرد: مدیریت شهری در نقطه اجباری در توسعه این منطقه قرارگرفته است و با همه این موارد در تلاش است خدمات خوبی به شهروندان ارائه دهد و تجاری موقت در این منطقه را تمدید کردیم، اما اداره راه و شهرسازی باید اراضی تجاری این منطقه را آزاد کرده و واگذار کند.

وی با اشاره به آغاز ساخت‌وساز در محدوده ۵۶۰ هکتاری؛ گفت: باید در ساخت‌وسازهای این محدوده مشکلات پردیسان دیده‌شده و مانع تکرار آن شویم و مدیریت شهری با جلساتی که با اداره راه و شهرسازی برگزار کرده تلاش می‌کند چالش‌های منطقه پردیسان در این محدوده تکرار نشود.

رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به کاهش بروکراسی‌های اداری در مدیریت شهری افزود: شورای اسلامی شهر درصدد است بخشی از فرایندهای اداری را کاهش دهد و با الکترونیکی‌کردن ارائه خدمات، از مراجعه مردم به شهرداری جلوگیری کند و جلساتی نیز به‌صورت مستمر در شورای اسلامی در این خصوص تشکیل می‌شود.

اسلامی ادامه داد: همچنین برای رفع مشکلات حوزه ساخت‌وساز، شورای اسلامی شهر تمایل دارد با نظام‌مهندسی و نهادهای حقوقی در ارتباط باشد تا بتوانیم مشکلات مردم و شهر را از کانال‌هایی درست و قانونی رفع کرده و کمترین چالش را داشته باشیم تا فرایند نیز کاهش پیدا کند.

وی با اشاره به خسارت‌های واردشده به شهرداری در حوادث آتش‌سوزی شهرک شکوهیه گفت: استان باید تمهیدات ایمنی لازم را برای شهرک شکوهیه و سایر شهرک‌های صنعتی خارج از محدوده شهری بیندیشد و امکانات موردنیاز خود را تأمین کنند، زیرا شهرداری نمی‌تواند در این مناطق خدمتی ارائه دهد.

رئیس شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه مأموریت سازمان آتش‌نشانی را در محدوده شهر است، گفت: در زمان حادثه وظیفه انسانی شهرداری را بر آن می‌دارد که خدمت‌رسانی کند اما استانداری نیز باید به خدمات شهرداری توجه کرده و در صورت بروز خسارت توسط استان و حاکمیت جبران کند.

ضرورت تسریع در تملکات خیابان نوبهار / حمایت شورا از توافقنامه‌ها بر مبنای مبایعه‌نامه

محسن محرری، رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر قم با اشاره به نحوه تملک در شهرداری؛ اظهار کرد: تملک در دو خیابان دروازه ری و نوبهار باید با سازوکار جدید سرعت پیدا کند.

وی صحت تملک را بر اساس مبایعه‌نامه دستی مورد ارزیابی قرارداد و افزود: این نوع معامله باید تسریع پیدا کند و در کمیسیون تأکید شده مبایعه‌نامه‌های عادی مشروط بر این‌که تمام اسناد آن بدون تردید باشد می‌تواند در قراردادهای شهرداری استفاده شود و ما آن را به رسمیت می‌شناسیم.

رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر قم، نمونه‌های تملک با مبایعه‌نامه عادی را در شهرداری یادآور شد و گفت: در محور عمار یاسر و خیابان برقعی نیز بخشی از تملک‌ها بر همین اساس انجام‌شده و کاملاً قانونی و درست است.

ما حافظ اموال مردم هستیم / استان خسارت سازمان آتش‌نشانی قم در شهرک شکوهیه را جبران کند

روح‌الله امرالهی، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم با اشاره به مشکلات منطقه پردیسان اظهار کرد: خوشبختانه پیگیری‌های امام‌جمعه پردیسان در طراحی ۵۶۰ هکتاری توانست اتفاقات خوبی را در این محدوده رقم‌زده و تعداد محلات پیش‌بینی‌شده را کاهش دهد.

وی فعالیت مساجد و مدیریت محلات با محوریت مساجد را موردتوجه قرار داد و افزود: باید مساجد در بخش هویت بخشی و برنامه‌های فرهنگی با برنامه‌ریزی علمی پیش بروند، زیرا افزایش نظارت اجتماعی و تربیت این نگاه در بین شهروندان باعث افزایش امنیت در منطقه شده و مردم باید نظارت داشته باشند و فعال عمل کنند.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم تأکید کرد: قبل از آغاز به‌کار پروژه‌های ۵۶۰ هکتاری، باید همه مدیران تلاش کنند که اتفاقات خوبی در این منطقه رقم بخورد و مشکلات تجاری در این محدوده مانند پردیسان ایجاد نشود، زیرا اجرا و ساخت مجتمع‌های تجاری خود باعث افزایش نظارت اجتماعی و ایجاد امنیت است.

امرالهی با اشاره به اهتمام اداره راه و شهرسازی استان در رفع مشکلات پردیسان اظهار کرد: برای ساخت مصلی منطقه پردیسان می‌توان با اختصاص زمین، بخشی از مشکلات رفع می‌شود، مدیرکل راه و شهرسازی استان قم در یک سال گذشته اقدامات خوبی انجام داده و نشان داده دغدغه وی رفع مشکلات این منطقه است.

وی ادامه داد: در منطقه پردیسان زمین‌های رهاشده که با پیگیری ستاد نماز جمعه این منطقه از اداره کل راه و شهرسازی می‌توان کاربری فرهنگی برای آن‌ها گرفت، زیرا در حال حاضر در بسیار از محلات در کانکس کارهای فرهنگی انجام می‌شود که ایمنی لازم را ندارد.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم از امام‌جمعه پردیسان درخواست کرد: اگر بتوانید هر چه سریع‌تر زمین‌های اختصاص داده شده به مسجد در محدود ۵۶۰ هکتار را احصا کرده و با خیران ساخت‌وساز آن‌ها را آغاز کنید تا هر چه سریع‌تر مساجد شکل‌گرفته و اتفاقات خوبی در این محدوده رقم بخورد.

امرالهی با اشاره به مشکلات شهرک شکوهیه در حوزه ایمنی گفت: در آتش‌سوزی سال گذشته علاوه بر آسیب دیدن یکی از نیروهای آتش‌نشانی، یک دستگاه خودرو به ارزش بیش از ۲۰ میلیارد تومان به طور کامل از بین رفت.

وی تأکید کرد: با توجه به این‌که شهرک شکوهیه خارج از محدوده شهری است و شهرداری موظف به ارائه خدمات نیست، استانداری باید تمهیداتی برای آن بیندیشد، زیرا ما حافظ اموال مردم هستیم و کارخانه‌دارهای این شهرک حتی به شهر عوارض نیز پرداخت نمی‌کنند.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم خسارت‌های ناشی از حوادث شهرک‌های صنعتی خارج از محدوده شهری به شهرداری را قابل‌توجه ارزیابی کرد و گفت: شهرداری خدماتی ایمنی در شهرک شکوهیه ارائه می‌دهد که بابت آن عوارض نمی‌گیرد و حتی خسارت‌های آن را استان جبران نمی‌کند.

کد خبر 625139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.