دادگاه رسیدگی به پرونده عاملان شهادت ۳ نیروی مدافع امنیت در اصفهان برگزار می‌شود

رئیس کل دادگستری استان اصفهان با اشاره به صدور کیفرخواست عاملان شهادت سه نیروی محافظ امنیت در اصفهان، از برنامه‌ریزی جهت برگزاری دادگاه علنی آن‌ها در روزهای آینده خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دادگستری کل استان اصفهان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسدالله جعفری، در بازدید از حوزه‌های قضائی شهرستان شاهین‌شهر و میمه و با حضور میدانی در بخش‌های مختلف دادگستری، دادسرا و شورای حل اختلاف، در جریان روند خدمت‌رسانی‌ها قرار گرفت.

وی از افزایش آمار ورودی پرونده و کمبود نیروی اداری و قضائی به‌عنوان دلایل وجود اطاله دادرسی در دادگستری شاهین‌شهر و میمه خبر داد و اضافه کرد: به علت کمبود نیروی اداری و قضائی و افزایش آمار ورودی پرونده به دادگستری شاهین‌شهر و میمه تا حدی با اطاله دادرسی در این حوزه روبه‌رو هستیم که با تخصیص ۲۰ نفر نیروی اداری و تعدادی نیروی قضائی تا چند ماه آینده این مشکل تا حد زیادی برطرف خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان تصریح کرد: با تلاش و کار جهادی مجموعه شورای حل اختلاف، دادستان عمومی و انقلاب و رئیس دادگستری شاهین‌شهر و میمه آمار ۹ ماهه صلح و سازش در پرونده‌های شورای حل اختلاف این شهرستان ۵۱ درصد بوده که این آمار از میانگین کشور و نیز میانگین استان بالاتر است.

صدور ۷۰۰ کیفرخواست برای رسیدگی به پرونده‌های اغتشاشات

وی با هشدار به صاحبان واحدهایی که در فراخوان ضدانقلاب اقدام به تعطیلی واحد صنفی و تحریک یا تهدید دیگران به نبود خدمات‌دهی به مردم کردند، اضافه کرد: واحد صنفی افرادی که با فراخوان ضدانقلاب اقدام به تعطیلی کرده و با تحریک دیگران و ادعای تهدید از سوی برخی افراد نسبت به تعطیلی در زمین دشمن بازی می‌کنند، پلمب خواهد شد.

حجت الاسلام‌والمسلمین جعفری با اشاره به هشدار رئیس قوه قضائیه مبنی بر برخورد با تحریک‌کنندگان و تهدیدکنندگان برای اعتصاب کسبه و رانندگان، از صدور دستورات ویژه قضائی جهت شناسایی و دستگیری این افراد خبر داد و خاطرنشان کرد: از نظر دستگاه قضائی افرادی که با تهدید و ارعاب و یا با تحریک یا تطمیع کسبه و رانندگان برای اعتصاب موجبات بروز نارضایتی و احساس ناامنی برای کسبه و رانندگان محترم را فراهم می‌کنند، با قدرت وفق قانون برخورد خواهد شد و اعمال آن‌ها در ادامه اغتشاشات و اجرای برنامه‌های معاندان محسوب می‌شود.

وی با اشاره به آمار رسیدگی به پرونده‌های مربوط به اغتشاشات در استان اصفهان، گفت: نتیجه رسیدگی‌ها تا نیمه آذرماه سال جاری صدور حدود ۷۰۰ کیفرخواست، ۱۷۱ رأی بدوی و هفت رأی قطعی اعلام شده است.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان با اشاره به صدور کیفرخواست عاملان شهادت سه نیروی محافظ امنیت در اصفهان، از برنامه‌ریزی جهت برگزاری دادگاه علنی آن‌ها در روزهای آینده خبر داد.

کد خبر 625136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.