بررسی عملکرد دستگاه‌های مسئول در اجرای قانون هوای پاک

وظایف و اقدامات دستگاه‌ها در اجرای "قانون هوای پاک" در نشست هماهنگ‌سازی برنامه‌ها و پایش آخرین اقدامات به عمل آمده، با حضور وزیر کشور بررسی شد.

به گزارش ایمنا، در نشست هماهنگ‌سازی برنامه‌ها و پایش آخرین اقدامات به عمل آمده دستگاه‌های مسئول در اجرای قانون هوای پاک، علاوه بر احمد وحیدی وزیر کشور، علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور و نمایندگان دیگر دستگاه‌ها حضور داشتند.

وزارتخانه‌های صمت، نفت، نیرو، سازمان ملی استاندارد، سازمان برنامه و بودجه و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، آخرین اقدامات و برنامه‌های خود را در اجرای تکالیف مقرر در قانون هوای پاک ارائه دادند.

در این نشست موضوع اعتبار و منابع مالی دستگاه‌ها به تفکیک برای اجرای هرچه قوی‌تر قانون هوای پاک، احصا و مقرر شد پیش‌بینی اعتبارات در منابع بودجه‌ای کشور برای سال آتی مورد توجه جدی قرار گیرد.

تأمین ۳۰ درصد از افزایش سالانه ظرفیت مورد نیاز برق کشور از انرژی‌های تجدیدپذیر، محور دیگر نشست امروز بود که مقرر شد وزارت نیرو و دستگاه‌های مربوطه برنامه عملیاتی خود را ارائه و بر اساس یک جدول زمانبندی نسبت به تحقق آن برنامه‌ریزی کنند.

در اجرای ماده ۹ و ۱۰ قانون هوای پاک، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های سراسر کشور هم برنامه نوسازی و بازسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی کشور را تا سال ۱۴۰۴ ارائه و بودجه و اعتبارات لازم را از سازمان برنامه و بودجه درخواست کرد.

تکمیل شبکه ملی هشدار و پیش آگاهی رخدادهای طبیعی همچون سیل و طوفان دستور کار دیگر نشست امروز بود و در این زمینه مقرر شد شبکه راداری و ارتباطی لازم تهیه شود تا در تصمیم‌گیری‌های مقتضی در شرایط حساس به خصوص آلودگی هوا به فوریت مورد استفاده قرار گیرد.

وزارت صمت نیز مکلف شد برنامه ارتقای تولید فناوری در حوزه خودرو و موتورسیکلت را ارائه دهد.

منبع: ایرنا

کد خبر 625134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.