استفاده از ۵۰ دستگاه ون در پیاده‌راه‌های پیرامون حرم مطهر

شهردار قم گفت: شهرداری از ون‌های خریداری شده به‌ جای خودروی برقی در مسیرهای پیرامون حرم مطهر و سرویس مدارس استفاده می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدمرتضی سقائیان‌نژاد امروز _ چهارشنبه شانزدهم آذرماه _ در شصت و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر قم، به لزوم خرید ۵۰ دستگاه ون در بازه زمانی مشخص اشاره و اظهار کرد: ون متعلق به ناوگان تاکسیرانی است که یک بخش خصوصی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه قرار نیست شهرداری مسئولیت بخش خصوصی را بر عهده بگیرد و باری بر دوش ما بگذارد، افزود: در نامه وزارت کشور، دو الزام برای شهرداری‌ها گذاشته شده است؛ یکی واگذار نکردن این ون‌ها به غیر است، بر این مبنا شهرداری باید برای بهره‌برداری از این ون‌ها راننده استخدام کند.

شهردار قم خاطرنشان کرد: با توجه به این قید، این ون‌ها باید در سازمان تاکسیرانی مورد استفاده قرار بگیرد. این ون‌ها به‌جای خودروی برقی در پیرامون حرم مورد استفاده قرار می‌گیرد و شاید به‌صورت کمکی در سازمان آموزش و پرورش نیز از آن استفاده کنیم.

سقائیان‌نژاد استفاده از ون در ناوگان اتوبوس‌رانی را عامل ایجاد مشکلات دانست و گفت: از این طرح تنها در سه شهر اصفهان، تهران و قم استقبال می‌شود. ناوگان تاکسیرانی مؤلفه‌های حمل‌ونقل عمومی را ندارد و از این ون‌ها تنها در بخش‌های ویژه‌ای استفاده می‌شود.

کد خبر 625122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.