سوله‌های بحران تهران در حوزه نگهداشت مشکل دارد

رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران گفت: سوله‌های بحران این شهر دچار مشکل جدی در حوزه نگهداشت است و کانکس‌های مدیریت بحران نیز باید داخل ساختمان شهرداری، مساجد و مدارس باشد و از معابر جمع‌آوری شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی بابایی امروز _چهارشنبه شانزدهم آذرماه_ در سی‌ودومین جلسه کمیته ایمنی و مدیریت بحران که با موضوع بررسی ساختمان‌های ناایمن شهرداری منطقه ۱۸ برگزار شد، با بیان اینکه از ابتدای دوره مدیریت شهری ششم، موضوع وجود ۱۲۹ ساختمان خیلی پرخطر و بحرانی مطرح می‌شد، اظهار کرد: با پیگیری‌هایی که در کمیته ایمنی و مدیریت بحران و همراهی مناطق انجام شد، این تعداد کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه ایمنی باید اولویت اول مناطق باشد، ادامه داد: از سازمان‌های آتش‌نشانی و مدیریت بحران انتظار داریم که موضوع ایمنی را به طور ناحیه‌محور ارزیابی و نتیجه ارزیابی‌ها را هر سه ماه یک‌بار به معاونان شهردار و شهردار تهران ارائه کند.

رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه موضوع تعیین تکلیف ساختمان‌های ناایمن در برنامه چهارساله آورده شده است و تعداد ساختمان‌هایی که باید ایمن‌سازی شود، مشخص است، گفت: یکی از آسیب‌های که در مناطق وجود دارد، آگاه نبودن مجریان از نحوه ایمن‌سازی ساختمان‌ها است که این امر ضرورت ارائه برنامه‌های آموزشی برای متولیان از جمله شهرداران نواحی و حتی شهرداران مناطق را نشان می‌دهد.

وی اخطار، اطلاع‌رسانی، قطع انشعاب آب و برق با حکم دادستانی، و سپس اقدام به پلمب را از مراحل قانونی ایمن‌سازی دانست و خاطرنشان کرد: آگاهی از این مراحل می‌تواند مسیر ایمن‌سازی ساختمان‌های ناایمن را هموار کند.

بابایی با اشاره به وضعیت سوله‌های مدیریت بحران در مناطق شهرداری تهران افزود: سوله‌های بحران این شهر دچار مشکل جدی در حوزه نگهداشت است و کانکس‌های مدیریت بحران نیز باید درون ساختمان شهرداری، مساجد و مدارس باشد و از معابر جمع‌آوری شود، همچنین از مسئولان استان‌های معین دعوت شود تا از منطقه بازدید کنند و از نزدیک با مخاطرات و مزیت‌های منطقه آشنا شوند تا در صورت بحران بتوانند با آگاهی بیشتر کمک‌رسانی کنند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: گروه‌های دوام به عنوان سرمایه‌های اصلی در شرایط بحران هستند و در زمان بحران شهروندان با خودامدادی بسیاری از دغدغه‌ها را رفع می‌کنند، همین موضوع ضرورت ارتقای خانه‌های بادوام را افزایش می‌دهد و اجرای مانورهای محله‌محور و فعالیت هدفمند خانه‌های ایمنی و دوام در تمام سراهای محلات شهر تهران مورد تاکید است.

وی گفت: وجود شن‌چاله‌ها از مشکلات در راه ایمنی منطقه ۱۸ شهرداری تهران است و رفع خطر شن‌چاله‌ها نیازمند اقدامی جهادی است که با کوشش شهردار منطقه و سایر دستگاه‌ها محقق می‌شود.

کد خبر 625098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.