رسالت تشریح کرد: مجموعه اقدامات مدیریت شهری برای کاهش بار ترافیکی شهرک امیرکبیر

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان مجموعه اقدامات مدیریت شهری برای تسهیل در عبور و مرور صنعتگران شهرک امیرکبیر در خیابان امام خمینی(ره) را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی‌اکبر رسالت امروز _چهارشنبه شانزدهم آذرماه_ در مراسم بهره‌برداری از پروژه‌های منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان اظهار کرد: با توجه به معضل ترافیک شهرک امیرکبیر احداث خیابانی جدید در این شهرک به منظور دسترسی راحت‌تر صنعتگران به محل کار خود و کاهش بار ترافیکی این محدوده در دستور کار این منطقه قرار گرفت.

وی افزود: در این راستا خیابان صنعتگران در شهرک امیرکبیر به متراژ ۵۵۰ متر و عرض ۲۸ متر با اعتباری بالغ بر ۳۱ میلیارد تومان تملک و احداث شده است.

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان تصریح کرد: یکی از مهمترین مشکلات منطقه ۱۲، ترافیک سنگین خیابان امام خمینی (ره) است، زیرا بیشتر سفرها در این خیابان ابتدای صبح به مقصد خیابان امیرکبیر و توسط صنعتگران انجام می‌شود.

وی ادامه داد: بر این اساس مدیریت شهری تصمیم گرفت خیابان‌های متعددی به منظور تسهیل در دسترسی صنعتگران به خیابان امیرکبیر ایجاد کند که از آن جمله می‌توان به احداث خیابان جدید در شهرک امیر کبیر اشاره کرد.

رسالت با بیان اینکه این خیابان در سه فاز پیش‌بینی شده است، خاطرنشان کرد: احداث این خیابان در شهریورماه سال آینده در سه فاز انجام و به شهرک مهدیه ختم می‌شود و تاکنون نیز ۴۵ میلیارد تومان برای آزادسازی آن هزینه شده است.

وی اضافه کرد: به موازات خیابان صنعتگران نیز موضوع احداث خیابان زرین به طول یک کیلومتر و عرض ۳۶ مطرح شده است که بخشی از آزادسازی‌های آن انجام شده و تا سال آینده تکمیل می‌شود، احداث این خیابان نیز در کاهش بار ترافیکی این محدوده مؤثر خواهد بود و دسترسی صنعتگران را به خیابان امیرکبیر تسهیل خواهد کرد.

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات شهرک امیرکبیر دفع آب‌های سطحی است که در این راستا از سال گذشته تاکنون ۱۵۰۰ متر کانال دفع آب سطحی با هزینه‌ای بالغ بر ۲۱ میلیارد ریال احداث شده است.

رسالت با بیان اینکه اتصال خیابان امیرکبیر سوم به بزرگراه معلم به طول ۳.۵ کیلومتر و تعریض این خیابان از دیگر اقدامات انجام شده است، خاطرنشان کرد: خیابان امیرکبیر سوم یکی از مسیرهای شریانی مهم منطقه است که همواره تصادفات زیادی در آن رخ می‌داد، بر این اساس اقدامات اصلاحی از جمله تعریض خیابان و آسفالت آن از نوع سرباری پلیمری جدید با اعتبار ۱۲۰ میلیارد ریال انجام گرفت.

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان با اشاره به اتصال پارک مادر به بوستان نگین به وسعت ۱۰ هزار مترمربع گفت: یکی از مشکلات شهرک نگین، وجود زمین‌های خاکی بود که در این راستا برای رفع این مشکل اتصال بوستان مادر به بوستان نگین برنامه‌ریزی شد.

وی با بیان اینکه هزینه تملک و احداث این پروژه ۲۶ میلیارد تومان است، افزود: کلنگ طرح توسعه بوستان مادر در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ به زمین زده شد و در این مدت نیز عملیات عمرانی پروژه به سرعت انجام شد و امروز در اختیار شهروندان این منطقه قرار گرفت.

رویکرد جدید مدیریت شهری بر افتتاح پروژه‌های محله محوری

رسالت تصریح کرد: از جمله ویژگی‌های این پارک می‌توان به کاشت درختان و چمن‌های گرمسیری با گونه‌هایی با نیاز آبی کم اشاره کرد.

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان در بخش دیگر سخنان خود در مراسم رسمی افتتاح پروژه‌های منطقه ۱۲ در ورزشگاه مشارکتی نگین نیز اظهار کرد: منطقه ۱۲ شهرداری از بزرگترین مناطق شهری اصفهان محسوب می‌شود که دارای ۱۰ محله و جمعیتی بالغ بر ۱۴۰ هزار نفر است.

وی ادامه داد: منطقه ۱۲ به وسعت ۸۲۰۰ هکتار یکی از مهاجرپذیرترین مناطق شهری اصفهان محسوب می‌شود.

رسالت با اشاره به رویکرد جدید مدیریت شهری بر افتتاح پروژه‌های محله محوری تصریح کرد: بر این اساس امروز بالغ بر ۱۰ پروژه به ارزش ۲۰۰ میلیارد تومان در قالب پروژه‌های محله‌محوری افتتاح می‌شود.

وی تاکید کرد: یکی از پروژه‌های مشارکتی که در سطح منطقه ۱۲ اجرا و امروز افتتاح شد، ورزشگاه نگین به متراژ سه هزار مترمربع است که برای تملک و احداث آن بالغ بر ۵۵ میلیارد تومان هزینه شده است.

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: در این پروژه که با مشارکت بخش خصوصی صورت گرفته است مشارکت شهرداری در عرصه تملک و صدور پروانه ساختمانی ۳۶ درصد و ۶۴ درصد سهم مشارکت بخش خصوصی است.

وی اظهار کرد: ورزشگاه مشارکتی نگین در سه طبقه احداث شده که شامل بخش‌های تجاری، قسمت‌های ورزشی و فرهنگی است.

رسالت با بیان اینکه در زیر زمین ساختمان ورزشگاه، استخری به منظور آب درمانی طراحی و همچنین سالن بدنسازی اجرا شده است که به زودی پس از دریافت مجوز، افتتاح می‌شود، گفت: رویکرد جدید مدیریت شهری رونق پروژه‌های مشارکتی در سطح محلات است.

وی افزود: اجرای روکش کلی و ترمیم آسفالت معابر سطح منطقه ۱۲ به ارزش ۱۰ میلیارد تومان و احداث پیاده‌رو و جدول گذاری در سطح منطقه ۱۲ با هزینه ۳۰ میلیارد ریال به متراژ ۵۲۰۰ مترمربع از دیگر اقدامات انجام شده در این منطقه است.

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان ادامه داد: حدود ۷۰ درصد پروژه‌های محل محور در منطقه ۱۲ افتتاح و مابقی پروژه‌ها به دلیل معارضات ملکی هنوز محقق نشده است که قول پیگیری و تحقق آن را تا پایان سال خواهیم داد.

کد خبر 625086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.