دانشجویان انقلابی فضا را به سمت آرامش ببرند/ناشناخته ماندن جهاد تبیین در تشکل‌های دانشجویی

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه شریف با اشاره به اهمیت جهاد تبیین در میان ناآرامی‌های اخیر گفت: جهاد تبیین بین تشکل‌های دانشجویی آن‌طور که باید جا نیفتاده است و بسیاری از دانشجویان انقلابی به جای حرکت در فضای گفت‌وگو و روشن کردن وقایع اخیر، بر عکس عمل کرده یا کمتر در این مسیر بوده‌اند.

امیرعباس جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص روز دانشجو اظهار کرد: در شرایطی که بسیاری از دانشجویان دچار هیجان و احساسات شده‌اند و این احساسات بر تصمیم‌گیری آن‌ها اثر گذاشته است، سعه‌صدر یکی از راهکارهای غلبه تفکر بر احساسات است که باید مدنظر دانشجویان انقلابی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه دانشجویان انقلابی باید فضا را به سمت آرامش ببرند تا آسیبی به همه دانشجویان نرسد، افزود: کسانی که اعتراض دارند می‌توانند آن را بیان کنند، در حالی که اکنون هیچ خواسته بجایی مطرح نمی‌شود بلکه شاهد برخی از توهین‌ها، تجمعات و شعارهایی هستیم که نقطه نظر مشخصی ندارند به همین دلیل دانشجویان انقلابی باید فضای گفت‌وگو را فراهم کنند تا از هرج و مرج کاسته شود.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه شریف با اشاره به اهمیت جهاد تبیین در میان ناآرامی‌های اخیر تصریح کرد: جهاد تبیین بین تشکل‌های دانشجویی آن‌طور که باید جا نیفتاده است و بسیاری از دانشجویان انقلابی به جای حرکت در فضای گفت‌وگو و روشن کردن وقایع اخیر، بر عکس عمل کرده یا کمتر در این مسیر بوده‌اند.

وی با انتقاد از عملکرد برخی تشکل‌ها ادامه داد: برای رسیدن به نقطه متعالی در جهاد تبیین نیازمند تقویت مبانی اندیشه‌ای هستیم که این آسیب به شدت در بین تشکل‌های دانشجویی وجود دارد و گام بعدی نیز حرکت به سمت روشن‌سازی فضا به دور از تنش و هیجانات است.

جعفری درباره اقدامات این تشکل در راستای ایجاد فضای گفتمان و کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه گفت: انجمن اسلامی مستقل دانشجویان شریف از ابتدای اتفاقات اخیر اولویت خود را بر این مبنا قرار داد که ابتدا فضای ملتهب را به سمت آرامش ببرد البته اعتراض، تداخلی با آرام بودن فضا ندارد و تلاش بر این است که افراد اعتراض خود را به دور از تشنج بیان کنند تا فشاری بر دانشجویان دیگر وارد نشود.

وی ترسیم درست فضا را یکی دیگر از اقدامات تشکل در ماه‌های اخیر دانست و یادآور شد: بر خلاف اخبار نادرستی که در بعضی از رسانه‌ها منتشر می‌شد، تلاش کردیم فضا را به درستی ترسیم کنیم تا چهره واقعی دانشگاه شریف نمایان شود.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه شریف، از فراهم شدن بستر برای گفت‌وگو در دانشگاه خبر داد و گفت: مناظره بین روزنامه‌نگارانی همچون زیدآبادی، گنجی و بین نمایندگان مجلس با حضور نمایندگانی مانند پزشکیان و خضریان همچنین دعوت از مسئولان دولتی از جمله بسترهایی بود که امکان اعلام نظرات دانشجویان را در تریبون آزاد فراهم می‌کرد.

وی افزود: همزمان با دعوت همه دانشجویان به خویشتن‌داری و گفت‌وگو، رفتاری متضاد نیز نشان ندادیم، زیرا با رفتار تضادآمیز برنامه‌های گفت‌وگومحور دیده نخواهد شد.

کد خبر 625070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.