مراکش چهارمین تیم آفریقایی تاریخ حاضر در یک‌چهارم نهایی جام‌جهانی

تیم ملی مراکش با پیروزی مقابل اسپانیا، به چهارمین تیم آفریقایی تبدیل شد که در بین هشت تیم برتر یک دوره جام‌جهانی قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، از ساعت ۱۸:۳۰ امروز سه‌شنبه پانزدهم آذر، تیم‌های ملی فوتبال مراکش و اسپانیا در چارچوب هفتمین دیدار مرحله یک‌هشتم نهایی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر، در ورزشگاه آموزش شهر دوحه برابر هم صف‌آرایی کردند. در پایان، پس از ۱۲۰ دقیقه بدون گل، در ضربات پنالتی مراکش سه بر صفر اسپانیا را شکست داد و به مرحله یک‌چهارم نهایی جام‌جهانی صعود کرد.

بدین ترتیب اکنون مراکش، چهارمین تیم آفریقایی تاریخ است که به مرحله یک‌چهارم نهایی یک دوره از جام‌جهانی صعود می‌کند. پیش‌تر کامرون، سنگال و غنا موفق به خلق چنین دستاوردی شده بودند و حالا شیرهای اطلس نیز نام خود را در تاریخ فوتبال ثبت می‌کنند.

شاگردان ولید الرکراکی پس از ۳۶ سال توانسته بودند به مرحله یک‌هشتم نهایی جام‌جهانی صعود کنند و حالا برای اولین بار در مرحله یک‌چهارم نهایی خواهند بود. گفتنی است از سال ۲۰۱۰ و حضور غنا در مرحله یک‌چهارم نهایی جام‌جهانی، دیگر تیمی از آفریقا موفق به کسب چنین دستاوردی نشده بود.

مراکش همچنین برای اولین بار موفق شد در ضربات پنالتی مرحله حذفی یک تورنمنت به پیروزی برسد. شیرهای اطلس در جام ملت‌های آفریقا در سال‌های ۱۹۸۸ مقابل الجزایر و در ۲۰۱۹ مقابل بنین، در ضربات پنالتی شکست خورده بودند.

کد خبر 625001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.