عملکرد ایران در جام‌ جهانی؟ خوب نبودیم و باید انتقادپذیر باشیم!

«خوشحالم که تیم‌های آسیایی آن‌قدر رشد داشته‌اند اما از سبک بازی تیم خودمان برابر انگلیس و آمریکا باید انتقاد کرد. باید پذیرفت که خوب نبودیم و انتقادپذیر باشیم. نکته جالب توجه درباره بازی پریشب ژاپنی‌ها این بود که با آنکه سزاوارانه از مسابقات حذف شدند اما از هواداران خود عذرخواهی کردند.»

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم ذوب‌آهن این روزها با هدایت مهدی تارتار تمرینات خود را در تعطیلات لیگ برتر و جام‌جهانی پیگیری می‌کند. ذوبی‌ها با برگزاری چند بازی تدارکاتی سعی در حفظ آمادگی خود برای شروع مسابقات لیگ برتر را داشته‌اند و کادر فنی عملکرد بازیکنان خود را زیر نظر دارد.

مهدی تارتار با دومین سال حضور خود در جمع گاندوهای اصفهانی سعی می‌کند نتیجه خوب فصل گذشته ذوب‌آهن را رقم بزند و به نوعی در پایان لیگ ۲۲ جزو تیم‌های بالانشین لیگ لقب بگیرند.

باید از سبک بازی خودمان برابر انگلیس و آمریکا انتقاد کرد!

سرمربی تیم ذوب‌آهن در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به رقابت‌های جام‌جهانی و عملکرد خوب برخی تیم‌های آسیایی اظهار کرد: تیم ژاپن خیلی خوب در جام‌جهانی ظاهر شد و درواقع نماینده شایسته‌ای برای آسیا بود که در دیدار آخر برابر نایب‌قهرمان جهان در ضربات پنالتی حذف شد.

خیلی خوشحالم که تیم‌های آسیایی آن‌قدر رشد داشته‌اند اما از سبک بازی تیم خودمان برابر انگلیس و آمریکا باید انتقاد کرد. درواقع این را باید پذیرفت که در جام‌جهانی خوب نبودیم و انتقادپذیر باشیم.

نکته جالب توجه درباره بازی پریشب ژاپنی‌ها این بود که با آنکه سزاوارانه از مسابقات حذف شدند، اما از هواداران خود عذرخواهی کردند. این درس بزرگی است که یک مربی آن‌قدر شجاعت داشته باشد که سر تعظیم برابر هوادار فرود بیاورد. قطعاً برای من مربی این درس است که باید همیشه به هوادار احترام گذاشت.

برزیل مدعی اصلی قهرمانی است

وی درباره قهرمان احتمالی جام‌جهانی تصریح کرد: اگر برزیلی‌ها اسیر حواشی نشوند و به قول فوتبالی‌ها کارشان را ساده پیش ببرند و برای قشنگی بازی نکنند، فکر می‌کنم می‌توانند مدعی اصلی باشند. در کنار آن‌ها آرژانتین و فرانسه تیم‌های خوبی هستند.

البته فرانسه تیمی با ساختار مناسب و دفاع منظم است. فکر می‌کنم به غیر از آلمان که هیچ فوتبال‌دوستی انتظار نداشت از مسابقات حذف شود، دیگر تیم‌های مدعی در دور حذفی هستند و به حق در این مرحله حضور دارند.

باید از سبک بازی خودمان برابر انگلیس و آمریکا انتقاد کرد/VAR درس بزرگ جام‌جهانی برای ماست

مهم‌ترین درس جام‌جهانی برای ما VAR است!

تارتار درباره سیستم کمک‌داور ویدئویی و کمک زیاد آن با داوران جام جهانی خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد مهم‌ترین درسی که باید از این جام جهانی بگیریم، اهمیت بالای تکنولوژی VAR است. هیچ تیمی به ناحق بالا نمی‌رود و هیچ تیمی هم از گردونه رقابت‌ها کنار نمی‌رود.

همه چیز درست و عادلانه انجام می‌شود. این موضوع درس بزرگی برای مسئولان فوتبال ما بود که هرچه سریع‌تر به دنبال این تکنولوژی باشند و آن را به کشورمان بیاورند چراکه این موضوع واقعاً در تصمیمات داوران تأثیرگذار است.

بازیکنان و مربیان نیز باید هرچه زودتر با تکنولوژی فوتبال همراه شوند. برای خودم این جام‌جهانی خیلی جالب توجه بود که چطور کمک‌داور ویدئویی تأثیرگذار است؛ نمونه بارز آن هم صحنه گل ژاپن به اسپانیا بود.

سعی کردیم بازیکنان را در شرایط مسابقه قرار دهیم

وی با اشاره به آخرین وضعیت تیم ذوب‌آهن و آمادگی برای لیگ برتر تصریح کرد: با توجه به وقفه‌ای که در لیگ افتاد، دو هفته‌ای را به بازیکنان استراحت دادیم. بعد از آن تمرینات خود را شروع کردیم و سه بازی تدارکاتی انجام دادیم.

طی دیدار نخست به مصاف سپاهان نوین رفتیم، سپس با تیم سپاهان دیدار داشتیم و درنهایت با گل‌گهر بازی کردیم. سعی کردیم بازیکنان را در شرایط مسابقه قرار دهیم و از شرایط بدنی خوب دور نشویم. کار تیم را این روزها پیش می‌بریم.

چند مصدوم داریم که دست ما را واقعاً از اول فصل خالی کردند. بازیکنانی همچون سعید باقرپسند و مسعود ابراهیم‌زاده مشغول مداوای خود هستند. از طرفی سجاد آشوری در دیدار آخر لیگ دچار پارگی همسترینگ شد و او نیز مشغول درمان مصدومیتش است. امیدوارم تا شروع مسابقات با تیم کامل دوباره وارد لیگ برتر شویم.

پنشنبه دوست داشت بیشتر بازی کند، به همین دلیل جدا شد

تارتار خبر روزهای گذشته خبرگزاری ایمنا، درباره جدایی احسان پنشنبه را تأیید کرد و گفت: پنشنبه با توجه به اینکه از شرایط خود راضی نبود و دوست داشت بیشتر به میدان برود، درخواست جدایی از تیم داد و من پذیرفتم. احسان واقعاً بازیکن خوب، با اخلاق و حرفه‌ای بود اما تحمل اینکه کم بازی کند را نداشت. برای او در ادامه راه آرزوی موفقیت می‌کنم.

باید از سبک بازی خودمان برابر انگلیس و آمریکا انتقاد کرد/VAR درس بزرگ جام‌جهانی برای ماست

وی در پاسخ به این پرسش که به نظر می‌رسید سبک بازی پنشنبه با تفکرات کادر فنی ذوب آهن جور نبود اظهار کرد: برنامه‌ریزی داشتیم که بیشتر در بازی‌های تهاجمی از وی استفاده کنیم و به نوعی با توجه به فیزیکی که داشت در نیمه دوم وارد میدان شود، اما پنشنبه کمتر تحمل نیمکت‌نشینی داشت. این گونه نبود که به او اعتقادی نباشد اما مقداری بدشانسی هم آورد و در بازی آخر آرنجش آسیب دید و نتوانست آن‌طورکه انتظار داشتیم بازی کند.

آلومینیوم را باید در حملات سریع و ضدحمله متوقف کنیم

سرمربی ذوب‌آهن درباره دیدار با آلومینیوم اراک پس از وقفه یک ماهه لیگ برتر افزود: آلومینیوم روند خوبی را در هفته‌های منتهی به شروع جام‌جهانی طی کرده است. آن‌ها امتیازات خوبی را جمع کرده‌اند و به هماهنگی مطلوب رسیده‌اند.

با شروع مجدد لیگ کار سختی برابر آن‌ها داریم. آلومینیوم را باید در بخش حملات سریعشان متوقف کنیم و با توجه به بازیکنان سریعی که در وینگرها دارند، ضدحملاتی که این تیم معمولاً استفاده می‌کند خطرناک است. قطعاً باید در این زمینه هوشیار باشیم تا غافلگیر نشویم و سه امتیاز بازی را کسب کنیم.

تارتار در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم مسئولان فدراسیون برای ادامه راه تیم کشورمان تصمیمات خوبی را اتخاذ کنند و ما هم بتوانیم روند خوبی را که از سال گذشته در ذوب‌آهن شروع کرده‌ایم، بتوانیم همچنان ادامه دهیم.

کد خبر 624995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.