ژاپنی‌ها از قطر رفتند و فرهنگشان را به‌ یادگار گذاشتند + عکس

تیم ملی ژاپن پس از شکست مقابل کرواسی و حذف از جام‌جهانی ۲۰۲۲، در رختکن ورزشگاه از میزبانی قطر تشکر کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، از ساعت ۱۸:۳۰ دوشنبه چهاردهم آذر، تیم‌های ملی فوتبال ژاپن و کرواسی در ورزشگاه الجنوب شهر الوکره در چارچوب پنجمین بازی مرحله یک‌هشتم نهایی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر برابر هم قرار گرفتند و پس از پایان ۱۲۰ دقیقه با تساوی یک بر یک، این دیدار به ضربات پنالتی کشیده شد. در پایان، کرواسی با پیروزی ۳ بر ۱ به مرحله یک‌چهارم نهایی جام‌جهانی ۲۰۲۲ صعود کرد و ژاپن پس از شگفتی‌سازی در مرحله گروهی از گردونه مسابقات حذف شد.

سامورایی‌ها در جام‌جهانی ۲۰۲۲، عملکرد درخشان و دور از انتظاری داشتند و با شکست دادن آلمان و اسپانیا، قدرت‌های فوتبال دنیا، علاوه بر حذف آلمان از دور رقابت‌ها، به‌عنوان صدرنشین به مرحله یک‌هشتم نهایی صعود کردند، اما با شکست برابر کرواسی، نایب‌قهرمان جهان، برای چهارمین بار در تاریخ فوتبال خود از راهیابی به مرحله یک‌چهارم نهایی جام‌جهانی بازماندند و نتوانستند شگفتی جدیدی خلق کنند.

ژاپنی‌ها در دیدار مرحله گروهی مقابل کاستاریکا و شکست سرافرازانه برابر کرواسی در مرحله یک‌هشتم نهایی جام‌جهانی، بدون اینکه از کسی طلبکار باشند و عملکردشان را فوق‌العاده تلقی کنند، مقابل هوادارانشان سر تعظیم فرود آوردند و از مردم ژاپن بابت شکست‌ها، در کمال فروتنی عذرخواهی کردند. همچنین بازیکنان و هواداران سامورایی‌ها پس از پایان هر بازی جام‌جهانی، رختکن و سکوهای ورزشگاه‌ها را پاک‌سازی می‌کردند.

اما این پایان اقدامات ژاپنی‌ها نبود و پس از فرهنگ‌سازی‌های خاص در جام‌جهانی ۲۰۲۲، پس از حذف از این رقابت‌ها، در رختکن ورزشگاه الجنوب، پیامی را به قطری‌ها به‌همراه اوریگامی‌های جذاب برای میزبان جام‌جهانی به یادگار گذاشتند و نوشتند:

«متشکریم برای میزبانی عالی.»

ژاپنی‌ها از قطر رفتند و فرهنگ‌شان را به‌ یادگار گذاشتند+عکس

کد خبر 624974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.