توصیه‌های پلیس راهور به رانندگان در صورت مواجه شدن با بحران

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان مواجه شدن با برخی بحران‌ها و اتفاقات ناخواسته حین رانندگی را اجتناب‌ناپذیر دانست و گفت: لازم است در خصوص مقابله با پیامدهای منفی بحران‌ها راهکارهایی ارائه شود.

سرهنگ محمدرضا محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: رانندگان در طول دوران رانندگی ممکن است با وضعیت‌های بحرانی مانند ترکیدگی لاستیک، سبقت نابه‌جای خودرو و خالی کردن ترمز مواجه شوند که برای جلوگیری از پیامدهای منفی این رویدادها باید مناسب‌ترین راهکارها ارائه شود.

وی ادامه داد: اگر در زمان رانندگی با ترکیدگی لاستیک مواجه شدیم، باید پا را از روی پدال گاز برداشته و فرمان را محکم نگه داریم و با نیش ترمز از سرعت موتور کاسته و با تعویض دنده مناسب به سمت جلو حرکت کنیم، سپس خودرو را به سمت راست جاده و باند توقف اضطراری بکشانیم، در این شرایط از ترمز گرفتن طولانی باید خودداری شود، چراکه احتمال کشیده شدن خودرو به سمت راست یا چپ جاده و تصادف فراوان است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان تصریح کرد: موتور و دوچرخه به دلیل نداشتن حفاظ مناسب و نیز پایداری و استقرار پایین، غیر ایمن بوده و هنگام رانندگی بسیار آسیب پذیر هستند، طوری که با کوچک‌ترین برخورد، واژگون می‌شوند، از این رو در طول رانندگی باید فاصله را با موتورسوار و دوچرخه‌سوار حفظ کرد.

وی اضافه کرد: باید این احتمال را داد که ممکن است به دلایل مختلف به عنوان مثال سطح ناهموار جاده، موانع پیش‌رو و وزش باد به سمت راست یا چپ منحرف شوند، بدون شک رعایت فاصله با وسایل نقلیه موجب می‌شود تا در برابر خطرات احتمالی فرصت لازم برای عکس‌العمل مناسب را داشته باشیم.

سرهنگ محمدی خاطرنشان کرد: در جاده‌های خیس، اصطکاک لاستیک در سرعت بیش از ۶۰ کیلومتر بسیار کاهش می‌یابد، بنابراین برای مواجه نشدن با خطر تصادف باید سرعت را به اندازه کافی کاهش دهید.

کد خبر 624944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.