انتقاد از کم‌کاری تشکل‌های دانشجویی/ به اهداف مورد نظر نرسیدیم

قائم‌مقام تشکیلات اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور با انتقاد از کم‌کاری تشکل‌های دانشجویی گفت: به نظر می‌رسد قسمتی از این کم‌کاری‌ها به دلیل تعطیلی دانشگاه‌ها در دو سال شیوع کرونا بود اما باید قبول کرد که تشکل‌های دانشجویی به اهداف مورد نظر در این زمینه نرسیدند.

حسنعلی جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص روز دانشجو اظهار کرد: دانشجوی حقیقی در برابر مملکت، نظام سیاسی آن و مردم خود بی‌تفاوت نیست بلکه فعال و در این مسیر حاضر است هر کاری حتی حرکت‌های سخت را انجام دهد، زیرا ایده‌آل‌نگر است و زیر بار ظلم و زور نمی‌رود.

وی هویت دانشجو را نشان‌دهنده ایستادگی در برابر ظلم در همه زمان‌ها دانست و افزود: ایستادگی در برابر ظلم در فطرت دانشجوی بیدار وجود دارد و امروز نیز این روحیه برای مقابله با مستکبران عالم و حتی در برابر ناگواری‌هایی که در کشور اتفاق می‌افتد، وجود دارد.

قائم‌مقام تشکیلات اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور با اشاره به تفاوت‌های ایستادگی دانشجویان در هر زمان و هر مکان خاطرنشان کرد: یک‌بار در برابر رژیمی ایستادگی می‌کند که کلیت رژیم طاغوتی است، اما وقتی که نظام یک نظام الهی است در مقابل کلیت نظام نمی‌ایستد، بلکه در مقابل ظلم می‌ایستد و به نظام کمک می‌کند تا عدالت را در کشور برقرار کند.

وی با اشاره به نقل قولی از رهبر معظم انقلاب درباره اهمیت قشر دانشجو برای کشور و آینده آن تاکید کرد: اینکه عده‌ای از دانشجویان همگام با دشمنان این مرزوبوم آتش در اتفاقات اخیر انداختند و فضای آموزشی برخی دانشگاه‌ها را لکه‌دار کردند، نشان از آن دارد که دشمنان می‌دانند که دانشجویان انقلابی سد راه آنان هستند و همواره سعی دارند که دانشجویان را از مسیر صحیح منحرف کنند.

جعفری توجه به جهاد تبیین در دانشگاه‌ها را ضروری دانست و ادامه داد: موضوع جهاد تبیین در روزهایی که جهان پر از رسانه‌های گوناگون شده، بسیار مهم است و می‌تواند زمینه‌ساز ترویج افکار صحیح در جامعه شود. دانشجویان که به گفته شهید بهشتی مؤذن جامعه هستند در نوک پیکان این جهاد این قرار دارند و دانشجویانی که در تشکل‌های دانشجویی فعالیت می‌کنند، افسرانی هستند که می‌توانند با نشر تبیین در موارد مختلف دانشجویان دیگر را بیدار کنند و این تبیین را در جامعه رواج دهند.

وی با انتقاد از کم‌کاری تشکل‌های دانشجویی در این مدت گفت: به نظر می‌رسد قسمتی از این کم‌کاری‌ها به دلیل تعطیلی دانشگاه‌ها در این دو سال شیوع کرونا بوده است، اما نمی‌توان تقصیر را به گردن عوامل دیگری انداخت و باید قبول کرد که تشکل‌های دانشجویی به اهداف مورد نظر در این زمینه نرسیده‌اند.

کد خبر 624895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.