آزادی بیش از ۱۰۰۰ بازداشتی حوادث اخیر/ دادگاه مسببان حوادث اخیر به سرعت برگزار می‌شود

سخنگوی قوه قضائیه گفت: پس از دستور رئیس این قوه، ۱۲۰۰ نفر از بازداشت‌شدگان ناآرامی‌های اخیر آزاد شدند.

به گزارش ایمنا و به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، مسعود ستایشی امروز _سه‌شنبه پانزدهم آذرماه_ در جمع خبرنگاران، با اشاره به فرارسیدن شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و گرامیداشت ۱۶ آذرماه «روز دانشجو» اظهار کرد: روز دانشجو، روزی برای یادآوری استکبارستیزی و ایستادگی دانشجویان در برابر آمریکای جهان‌خوار است.

آمریکا امروز مظهر سلطه‌طلبی و دسیسه‌چینی، نیرنگ علیه ملت‌های آزاده و مترقی و ملت بزرگ ایران است؛ راه‌اندازی متعدد کودتا، اغتشاش و آشوب برای حذف مردم‌سالاری و جاسوسی و کشتن انسان‌های بی‌گناه، ازجمله صفحات پرونده سیاه این دولت (آمریکا) است که دانشجویان در روز شانزدهم آذرماه قیام کردند و همه ساله آن را ادامه می‌دهند.

وی افزود: تبیین اقدام اخیر رئیس قوه قضائیه و دستور او برای آزادی زندانیان، نکته دیگری است که باید به آن اشاره کنیم. با پیروزی تیم ورزشی ما در مسابقات جهانی و شادی ملت ایران از این پیروزی و متعاقب آن، ریاست قوه قضائیه دستوراتی ابلاغ کرد. نگاه قوه قضائیه ایجاد آرامش و دوستی بین آحاد جامعه است. نگاه این بود آن‌هایی که متنبه شدند و توبه کردند به دامان خانواده برگردند؛ دستور رئیس قوه قضائیه بر این بود آن‌هایی که نقش لیدری در اغتشاشات اخیر را نداشتند و صدمه‌ای به جان و مال و ناموس مردم نزدند با تمهیدات قانونی موجبات آزادی آن‌ها فراهم شود، بنابراین پس از دستور رئیس قوه قضائیه نزدیک به ۱۲۰۰ نفر از بازداشت‌شدگان آزاد شدند.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: تلاش دشمن در تحریم ورزش یا فوتبال کشور و تصاحب فرزندان عزیز این کشور، تلاشی نافرجام و شکست‌خورده است. ریاست قوه قضائیه بر این مهم تاکید دارد که این آزادی‌ها به معنای چشم‌پوشی کامل از اقدامات برخی آشوب‌گران نبوده و به این معنا نیست که رسیدگی به این پرونده‌ها صورت نگرفته است، بلکه به کل پرونده‌ها با مداقه و تمسک به موازین شرعی رسیدگی خواهد شد.

وی درباره شایعه‌پراکنی در فضای عمومی، تصریح کرد: دستگاه قضائی اقدامات مؤثری در این جهت انجام داده است و افراد نسبت به ادعاهایی که دارند باید سند بیاورند؛ شایعه‌پراکنی در فضای عمومی قابل پذیرش نیست. قوه قضائیه نسبت به از دست رفتن ۲۰۰ شهروند کشور که به خاطر ادعاهای بی‌پایه از بین رفتند به شدت حساس استف، مطمئن باشید خون‌های ریخته شده پایمال نمی‌شود و افرادی که صدمه دیده‌اند، قوه قضائیه آن را مورد به مورد مطالبه خواهد کرد و مسببان این آشوب‌ها را هرگز رها نمی‌کند.

دادگاه متهمان و مسببان حوادث اخیر به زودی برگزار خواهد شد

ستایشی ادامه داد: دادگاه متهمان و مسببان این حوادث به سرعت برگزار خواهد شد و با جدیت و دقت لازم رسیدگی خواهد شد.

وی در پاسخ به پرسشی درباره اینکه افرادی که در حوادث اخیر در زندان هستند، معترض هستند یا اغتشاش‌گر، گفت: معترض با آشوب‌گر تفاوت دارد؛ در چندین مرحله این افراد را مشخص و در طبقه‌بندی‌ها بر آن تاکید کردیم که نظام جمهوری اسلامی برای معترضان احترام قائل است و هیچ‌گونه بازداشتی برای آن‌ها صادر نشده، اما برخی برای تحقیقات تحت قرار تأمینی آزاد شدند. ما فقط با اغتشاش‌گرانی که به جان، مال، ناموس و اموال عمومی و دولتی متعرض شدند و علیه امنیت کشور اقدام کردند، کار داشتیم که برخی از آن‌ها در بازداشت هستند؛ نگاه ما این است که با سرعت و دقت این افراد را در مرحله رسیدگی تعیین تکلیف کنیم.

سخنگوی قوه قضائیه افزود: آنچه در حوزه رسانه مشخص بوده، این است که رسانه‌های بیگانه همواره دنبال آشوب میدانی و انحراف افکار عمومی در کشور هستند. افرادی که این اقدامات را انجام می‌دهند، صلاحیت طرح ادعا و اظهارنظر را ندارند، این افراد حق بیان درباره روندهای قانونی را ندارند؛ اینکه رسانه‌های تروریست‌پرور که میدان‌دار قتل و تعرض هستند برای حمایت از افراد فریب‌خورده و وابسته پیش‌قدم می‌شوند، جای تعجب ندارد.

وی خاطرنشان کرد: افرادی که امنیت مردم را به مخاطره می‌اندازند و به جان و مال مردم تعرض می‌کنند، همچنین با تمسک به سلاح سرد و گرم، اغتشاش را ترویج می‌دهند، از پیاده‌نظام خود حمایت می‌کنند. ما باید دشمن‌شناسی خود را قوی کنیم؛ آیا فردی که دست به تحریق و تخریب زده و هزاران میلیارد ضرر به اموال عمومی می‌زند، معترض است؟ اگر این افراد معترض هستند پس تروریست چه کسی است؟

کد خبر 624880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.