ماجرای گرگ‌های ناژوان به کجا رسید؟

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان اصفهان، درباره تلاش محیط‌بانان برای زنده‌گیری گرگ‌های مشاهده شده در منطقه ناژوان توضیحاتی ارائه داد.

احمدرضا لاهیجان‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه بیش از دو هفته محیط‌بانان با تمام انرژی و گشت‌زنی‌های شبانه‌روزی درگیر این موضوع مهم برای جلوگیری از بروز خسارت‌های جانی به مردم مناطق محدوده صحرای دستگرد و قائمیه (ناژوان) هستند، اظهار کرد: محیط‌بانان طی گزارش‌های شهروندان با اسلحه‌های بیهوشی در مناطق مورد گزارش، مستقر شده‌اند تا این قلاده گرگ را با عملیات بیهوشی بتوانند در زیستگاه خودش رهاسازی کنند، اما تاکنون موفق به مشاهده مستقیم نشدند.

وی افزود: این عملیات مهم با تیم ۱۰ تا ۱۵ نفره از محیط‌بانان طی این مدت اجرایی شده و تاکنون وقت و انرژی بسیاری از مأموران گرفته است و محیط‌بانانی که باید در مناطق حفاظت شده حضور داشته باشند، برای حفاظت از جان شهروندان در مناطق مورد نظر در حال گشت‌زنی هستند.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان اصفهان با تاکید بر اینکه گزارش‌های شهروندان به محیط زیست حاکی از رؤیت چند قلاده گرگ است، اما تاکنون محیط‌بانان موفق به مشاهده آن‌ها نشده‌اند، تصریح کرد: مشاهده این حیوان تنها مد نظر مأموران نیست، بلکه در یک فاصله مناسب باید بتوانیم با اسلحه بیهوشی آن‌ها بیهوش کنیم.

وی گفت: مأموران به محض تماس و گزارش مردم در مناطق مورد نظر با اسلحه‌های بیهوشی حضور داشته‌اند و چندین شب متوالی تا ساعات ۵:۰۰ بامداد گشت‌زنی کردند و طی این گشت‌زنی‌ها تنها روباه و شغال در آن محدوده مشاهده شده و تا این لحظه گرگ رؤیت نشده است، به محض رؤیت قلاده گرگ‌ها عملیات زنده‌گیری توسط مأموران انجام خواهد شد.

لاهیجان‌زاده در پاسخ به اینکه گشت‌زنی‌ها تا چه زمانی تداوم دارد، اضافه کرد: درحال‌حاضر مأموران طی گزارش و تماس مردم در مناطق مورد نظر حضور شبانه‌روزی دارند تا بتوانند به محض رؤیت، آن‌ها را با اسلحه‌های بیهوشی در دام گرفتار کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، درحالی‌که براساس گزارش‌های مردمی چند ماهی است در محدوده صحرای دستگرد و قائمیه (ناژوان) چند قلاده گرگ مشاهده شده است، در تاریخ ۲۵ مهرماه از طرف مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اداره کل حفاظت محیط زیست و معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان مکاتبه جهت پیشگیری و کنترل خطر انجام گرفته است.

مردم محلی نیز اطلاع دادند که پس از گذشت حدود ۴۵ روز از مکاتبات، هنوز این چند قلاده گرگ جمع‌آوری نشده‌اند و ضمن خساراتی که به دامداران در این مدت وارد کرده‌اند، با توجه به حضور این حیوانات در مجاورت مناطق مسکونی، احتمال بروز خسارت جانی برای شهروندان وجود دارد.

کد خبر 624865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.