رونق گردشگری شهرکرد نیازمند برنامه‌ریزی راهبردی است

مدرس گروه شهرسازی دانشگاه پیام‌نور شهرکرد گفت: رونق صنعت گردشگری در شهرکرد نیازمند برنامه‌ریزی راهبردی و بلندمدت است، چراکه این شهر با توجه به ویژگی‌های فرهنگی، اجتماعی و جغرافیایی پتانسیل‌های لازم برای توسعه گردشگری را دارد.

فروغ کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: کشش ناشی از جاذبه‌های یادمانی و تاریخی، جاذبه‌های فرهنگی و هنری و جاذبه‌های اجتماعی در محله‌های شهر از عوامل اصلی انتخاب شهرها به عنوان مقصد گردشگری است و شهرکرد از این امتیازات برخوردار است.

وی افزود: جاذبه‌های زیارتی، اقتصادی، معماری و شهرسازی، وجود ابنیه با معماری منحصر به فرد در شهر و جاذبه‌های اقامتی و پذیرایی از دیگر عوامل رونق گردشگری شهری است.

این مدرس دانشگاه خاطرنشان کرد: گردشگری شهری پدیده‌ای نوظهور و فعالیتی گسترده و پیچیده متشکل از بخش‌ها و عناصر مختلف است؛ عملکرد هماهنگ و پویای این عناصر در گرو برنامه‌ریزی و مدیریت شهری صحیح و توسعه پایدار محلی است.

کریمی ادامه داد: رونق صنعت گردشگری شهری در شهرکرد نیازمند برنامه‌ریزی راهبردی و بلندمدت است، زیرا شهرکرد با توجه به ویژگی‌های فرهنگی، اجتماعی و جغرافیایی پتانسیل‌های لازم برای توسعه گردشگری شهری را دارد.

وی تصریح کرد: برنامه‌ریزی بلندمدت این شرایط را فراهم می‌کند که در طول فرآیند اجرایی، نقاط قوت و ضعف، فرصت‌ها و تهدیدها بیشتر شناسایی شود و می‌توان برای بهبود یا رفع مشکلات تمهیدات لازم را در نظر گرفت.

مدرس گروه شهرسازی دانشگاه پیام نور شهرکرد با بیان اینکه شهرها از لحاظ مقاصد گردشگری به هفت دسته تقسیم می‌شوند، گفت: شهرکرد دارای جاذبه‌های یادمانی - تاریخی، اقتصادی و اقامتی - پذیرایی است و می‌توان با بررسی این ویژگی‌ها و با توجه به استراتژی‌های برنامه‌ریزی شهری، بستری را برای توسعه گردشگری شهری در این شهر مهیا کرد.

کریمی افزود: گردشگری در عصر حاضر به عنوان صنعت بدون دود، طرفداران بسیاری دارد و رشد قابل توجه و چشمگیر گردشگری طی ۵۰ سال گذشته نشان دهنده اهمیت فراوان اقتصادی و اجتماعی این پدیده است.

کد خبر 624859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.