تلاش ادینبرو برای افزایش هوشمندی شهری

ادینبرو، پایتخت اسکاتلند، به زودی در زمینه امنیت و نظارت هوشمند و همچنین بهره‌مندی از منابع داده‌ها به رهبر شهرهای بریتانیا تبدیل خواهد شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مرکز عملیاتی جدیدی در ادینبرو با بهره‌گیری از تکنولوژی ارتباطات و با هدف هوشمندسازی هرچه بیشتر شهر تأسیس شده است. این اقدام بخشی از قرارداد دو میلیون و ۶۰۰ هزار پوندی میان شورای شهر و صندوق توسعه منطقه‌ای اروپا در سال‌های بین ۲۰۱۴ و ۲۰۲۰ است که حمایت مالی ۷۱۲ هزار پوندی را از سوی این صندوق برای شهر به دنبال داشته است.

اعضای شورای شهر ادینبرو مرکز نظارت قدیمی را که دیگر از قابلیت کافی برای افزایش هوشمندی شهر برخوردار نبود، با ساختمان جدیدی جایگزین کردند تا امکان دریافت و مدیریت داده‌های زمان واقعی را در آن فراهم بیاورند. این مرکز قابلیت بهره‌گیری از تمام فناوری‌های پیشرفته دنیا را برای بهبود جریان ترافیکی، زیرساخت‌های حمل‌ونقل و طراحی شهری دارد، ضمن این‌که می‌تواند به کاهش انتشار کربن کمک زیادی کند.

تلاش ادینبرو برای افزایش هوشمندی شهری

بدیهی است که دسترسی به داده‌های زمان واقعی و تجزیه و تحلیل پیشرفته آن‌ها، امکان واکنش سریع و درست مدیران شهر و افراد مسئول را به بحران‌های آنی فراهم می‌آورد و در ضمن، مدیریت بهتر رویدادهایی مانند فستیوال‌ها را ممکن کند.

در این مرکز، ابزارهای پیشرفته‌ای به جای دوربین‌های قدیمی به ثبت اطلاعات می‌پردازد، ضمن این‌که امکان تجزیه و تحلیل داده‌های مربوط به ترافیک و رویدادهایی که در فضاهای عمومی برگزار می‌شود، با دقت بیشتری فراهم می‌آید. جالب است بدانید که این ابزارها به کشف رفتارهای ضداجتماعی کمک می‌کند و از این طریق خواهد توانست در به حداقل رساندن ارتکاب جرم در سراسر پایتخت اسکاتلند را به دنبال داشته باشد.

پیاده‌سازی پروژه مرکز عملیاتی جدید ادینبرو از سال‌ها پیش آغاز شده است، با این حال نتیجه برای مدیران بسیار رضایت‌بخش بوده است. فناوری کاهش انتشار کربن به کار برده شده در این مرکز، به بهبود قابل‌توجه سلامت شهروندان کمک خواهد کرد و توانایی مدیران را در ارائه استراتژی‌های کارآمد به تصویر خواهد کشید.

تلاش ادینبرو برای افزایش هوشمندی شهری

کد خبر 624858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.