۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰
ربات آشپز شیائومی عرضه شد

ربات آشپز MIJIA شیائومی از یک الگوریتم هوش مصنوعی برای کمک به کاربران در تصمیم‌گیری هوشمندانه در زمینه آشپزی استفاده می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، MIJIA که زیربرند شرکت شیائومی است، تاکنون طیف وسیعی از محصولات هوشمند مانند گجت‌های خانگی، اسکوتر و گوشی هوشمند را ارائه کرده، اما بیشتر محصولات عرضه شده در چین به سختی وارد بازار بین‌المللی می‎‌شود، با این وجود یک محصول اخیراً به خارج از بازار چین راه پیدا کرده است.

شیائومی ربات آشپزی MIJIA را در دانمارک عرضه کرده است، این اتفاق نشان می‌دهد که محصول ذکر شده در زمان مناسب در دیگر کشورهای اروپایی نیز عرضه خواهد شد. ربات آشپزی MIJIA برای نخستین‌بار در ماه سپتامبر سال جاری در چین عرضه شد. این محصول بیش از ۳۵ روش برای انجام کارهای کلیدی مانند آسیاب کردن ادویه، شستن و خرد کردن مواد غذایی ارائه می‌دهد. حتی یک ترازو روی دستگاه تعبیه شده است تا بتواند مواد غذایی را وزن کند. این محصول از یک الگوریتم هوش مصنوعی برای کمک به کاربران در تصمیم‌گیری هوشمندانه در زمینه آشپزی استفاده می‌کند.

علاوه بر این، شرکت شیائومی ادعا می‌کند که این ربات می‌تواند پخت‌وپز کند و از آنجایی که دارای چهار محفظه مختلف برای پختن خورشت، آب‌پز کردن، کباب کردن و بخارپز کردن است، قادر خواهد بود همزمان چهار غذای مختلف تهیه کند. ربات آشپز ذکر شده دارای یک صفحه‌نمایش لمسی هشت اینچی LCD است که پارامترهایی مانند دستورالعمل‌ها و تنظیمات دستگاه را نشان می‌دهد. این ربات را می‌تواند به غیر از کنترل از طریق صفحه لمسی، از طریق اعلان صوتی نیز کنترل کرد.

ظرفیت این گجت تا ۲.۲ لیتر است و حداکثر دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد را ارائه می‌دهد. همچنین دارای سرعت چرخش ۱۲۰۰ دور در دقیقه است. ربات آشپزی MIJIA درحال‌حاضر در آسمان با قیمت ۱۱۹۹.۹۹ یورو به فروش می‌رسد. قیمت آن از محصولات رقیب محبوب مانند Thermomix TM6 Noir که با قیمت ۱۳۹۹ یورو در آلمان عرضه می‌شود، کمتر است. هنوز مشخص نشده که محصول ذکر شده وارد دیگر بازارهای اروپایی نیز خواهد شد یا خیر.

کد خبر 624817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.