آمار عجیب کرواسی پس از صعود به مرحله یک‌چهارم نهایی جام‌های جهانی

تیم ملی کرواسی با پیروزی مقابل ژاپن، برای سومین بار در تاریخ به مرحله یک‌چهارم نهایی ادوار جام‌جهانی صعود کرد. شطرنجی‌ها در دو تجربه قبلی‌شان به یک سومی و یک نایب‌قهرمانی در جهان رسیده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، از ساعت ۱۸:۳۰ امشب دوشنبه چهاردهم آذر، تیم‌های ملی فوتبال ژاپن و کرواسی در ورزشگاه الجنوب شهر الوکره در چارچوب پنجمین بازی مرحله یک‌هشتم نهایی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر برابر هم قرار گرفتند. پس از پایان ۱۲۰ دقیقه با تساوی یک بر یک، این دیدار به ضربات پنالتی کشیده شد که کرواسی با درخشش لیواکوویچ و مهار استثنایی سه ضربه، با پیروزی سه بر یک به مرحله یک‌چهارم نهایی جام‌جهانی ۲۰۲۲ صعود کرد.

کرواسی با این پیروزی، حالا برای سومین بار در تاریخ خود به مرحله یک‌چهارم نهایی جام‌جهانی (۱۹۹۸، ۲۰۱۸ و ۲۰۲۲) رسیده است. جالب اینجاست که کرواسی در هر دو حضور قبلی خود در مرحله یک‌چهارم نهایی جام‌جهانی پیروز شده، آن‌ها در سال ۱۹۹۸ پس از شکست در نیمه‌نهایی برابر هلند به برتری رسیدند و سوم دنیا شدند. دوره قبل نیز در جام‌جهانی ۲۰۱۸ شاگردان دالیچ به فینال رفتند و با قبول شکست برابر فرانسه به نایب‌قهرمانی جهان دست پیدا کردند.

شطرنجی‌ها همچنین در تمام چهار دیدار قبلی‌شان در جام‌جهانی قبلی و فعلی که به ضربات پنالتی رفته‌اند، برابر دانمارک، روسیه، انگلیس و امشب ژاپن به پیروزی رسیده‌اند تا آمار صددرصد پیروزی در ضربات پنالتی را به ثبت رسانند.

آیا کرواسی باز هم می‌تواند با عبور از مرحله یک‌هشتم نهایی جام‌جهانی بر روی سکوهای اول تا سوم جهان بایستد؟ باید صبر کنیم و ببینیم آتشین‌های اروپایی برابر برزیل رقیب احتمالی‌شان چه نمایشی از خود نشان می‌دهند.

کد خبر 624780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.