سامورایی‌ها در چند قدمی رویا پا پس کشیدند!+عکس

تیم ملی ژاپن در مرحله یک‌هشتم نهایی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر، در ضربات پنالتی مغلوب کرواسی شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم ملی ژاپن در این دوره از رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با حضور در گروه E این بازی‌ها و با هدایت هاجیمه موری یاسو دست به خلق شگفتی زد.

سامورایی‌ها در نخستین دیدار خود، تیم ملی آلمان را با شکست مواجه کردند و به‌رغم توقف روبه‌روی کاستاریکا در هفته دوم، موفق شدند تیم ملی اسپانیا را در آخرین هفته دیدارهای گروهی از پیش رو بردارند و به عنوان صدرنشین به مرحله یک هشتم نهایی صعود کنند.

شاگردان هاجیمه موری یاسو پیش از این هم در جام‌جهانی ۲۰۱۰،۲۰۰۲ و ۲۰۱۸ روسیه به مرحله حذفی رقابت‌ها صعود کرده بودند اما عملکرد آن‌ها در جام‌جهانی ۲۰۲۲ مطلوب‌تر از همیشه بود.

ژاپن در این دوره جام‌جهانی با پیشرفت چشمگیری در مسابقات حضور پیدا کرد و برخلاف انتظار در یک گروه دشوار تیم‌های صاحب سبک و پرمهره یعنی آلمان و اسپانیا را شکست داد و در مرحله یک هشتم برابر کرواسی قرار گرفت.

سامورایی‌ها نایب‌قهرمان جهان را هم با چالش روبه‌رو کردند و ابتدا از حریف خود پیش افتادند اما کرواسی در نیمه دوم گل تساوی را به ثمر رساند تا ژاپن در ضیافت پنالتی از رسیدن به رؤیای قهرمانی دست بکشد.

به طور کلی ژاپن از جمله تیم‌های مستعد آسیا است که با برنامه‌ریزی‌های بلندمدت موفق شد پابه‌پای کشورهای اروپایی سطح فوتبال خود را ارتقا ببخشد و قطع به یقین در ادوار بعدی جام‌جهانی شاهد درخشش بیشتر سامورایی‌ها خواهیم بود.

سامورایی‌ها در چند قدمی رویا پا پس کشیدند!+عکس

کد خبر 624775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.