ایوان پریشیچ، نامی بزرگ در تاریخ کرواسی

ایوان پریشیچ با گل‌زنی برای کرواسی مقابل ژاپن، چندین رکورد را در تاریخ تیم ملی کشورش و همچنین جام‌جهانی به ثبت رساند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، از ساعت ۱۸:۳۰ امشب دوشنبه چهاردهم آذر، تیم‌های ملی فوتبال ژاپن و کرواسی در ورزشگاه الجنوب شهر الوکره در چارچوب پنجمین بازی مرحله یک‌هشتم نهایی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر برابر هم قرار گرفتند. نیمه اول این دیدار، تیم ملی ژاپن به‌وسیله دایزن مائدا در دقیقه ۴۳ موفق شد دروازه کرواسی را باز کند و با پیروزی یک بر صفر به رختکن برود، اما در نیمه دوم، تیم ملی کرواسی با حملات طوفانی، دقیقه ۵۵ با ضربه سر دیدنی ایوان پریشیچ به بازی برگشت.

پریشیچ با گل حساسی که در این بازی برای کروات‌ها زد، چند رکورد را جابه‌جا و نامش را در تاریخ جاودانه‌تر کرد.

۱. ایوان پریشیچ اکنون با عبور از داوور شوکر افسانه‌ایِ ۹گله و ماریو مانژوکیچ ۸گله، تنها بازیکن تاریخ کرواسی است که در تورنمنت‌های بزرگ، ۱۰ گل برای تیم ملی کشورش (در جام‌جهانی ۲۰۱۴، یورو ۲۰۱۶، جام‌جهانی ۲۰۱۸، یورو ۲۰۲۰ و جام‌جهانی ۲۰۲۲) به‌ثمر رسانده است.

۲. شماره ۴ کرواسی با گل‌زنی مقابل ژاپن، به چهارمین بازیکن تاریخ تبدیل شد که در سه جام‌جهانی گذشته گل زده است. پیش‌تر لیونل مسی، کریستیانو رونالدو و ژردان شقیری چنین آماری را ثبت کرده بودند.

۳. تنها داوور شوکر است که با ۴۵ گل ملی آمار بهتری از پریشیچ در تاریخ کرواسی در کارنامه دارد. پریشیچ اکنون با ۳۳ گل ملی در کنار ماریو مانژوکیچ، دومین گل‌زن برتر تاریخ کرواسی به‌شمار می‌آید.

کد خبر 624743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.