راه‌اندازی صندوق حمایت از فیلم کودک با مشارکت شهرداری اصفهان

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی گفت: مهم‌ترین اتفاقی که درروند برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان برای سال 1402 رخ می دهد، اضافه شدن «صندوق حمایت از فیلم کودک و نوجوان» با مشارکت شهرداری اصفهان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید مهدی جوادی امروز_ دوشنبه چهاردهم آذرماه_ در مراسم امضای تفاهم‌نامه جشنواره فیلم کودک و نوجوان شهرداری اصفهان با بنیاد سینمایی فارابی اظهار کرد: با همه فرازوفرودها درنهایت تصمیم‌گیری شد جشنواره فیلم کودک و نوجوان در اصفهان بماند.

وی افزود: پس از قبول مسئولیتم در بنیاد سینمایی فارابی و سپردن دبیرخانه جشنواره فیلم کودک و نوجوان به این بنیاد، تصمیم بر بررسی دقیق و آسیب‌شناسی این جشنواره گرفتیم.

جشنواره فیلم کودک به عرصه سینمایی حوزه کودک کمک قابل‌توجهی نکرده است

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی تأکید کرد: طبق بررسی انجام‌شده و آسیب‌شناسی صورت گرفته از ۳۵ دوره برگزاری جشنواره فیلم بین‌المللی کودک و نوجوان به این نتیجه رسیدیم که جشنواره فیلم کودک و نوجوان به عرصه تولید در حوزه سینمایی کودکان و نوجوانان در کشور کمک قابل‌توجهی نکرده است.

وی ادامه داد: بر این اساس تصمیم قاطع بر یک آسیب‌شناسی دقیق نسبت به ادوار گذشته و تصمیم جدید گرفته‌شده، ۳۵ دوره برگزاری جشنواره فیلم بین‌المللی کودک و نوجوان به‌صورت جز به‌جز بررسی و مدل‌های مختلف برگزاری جشنواره در سطح جهان که به حوزه تولید فیلم‌های سینمایی کودک کمک کرده بودند، مورد ارزیابی قراردادیم.

راه‌اندازی صندوق حمایت از فیلم کودک با مشارکت شهرداری اصفهان

دوسالانه برگزار کردن جشنواره آسیب بزرگی به کارکرد جشنواره می‌زند

جوادی تصریح کرد: در این میان نظر برخی از کارشناسان بر برگزاری جشنواره فیلم بین‌المللی کودک و نوجوان به‌صورت دوسالانه بود که با یک بررسی دقیق از سوی کارشناسان بنیاد سینمایی فارابی به این نتیجه رسیدیم که دوسالانه بودن جشنواره موجب آسیب بزرگ به جشنواره می‌شود.

وی افزود: اما امسال نیازمندیم ازلحاظ برگزاری، جشنواره فیلم کودک و نوجوان را باکمی تأخیر برگزار کنیم تا موجب کیفیت‌بخشی این جشنواره شویم، مهم‌ترین اتفاقی که درروند برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان برای سال آینده می‌افتد اضافه شدن صندوق حمایت از فیلم کودک و نوجوان است.

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی افزود: این صندوق حمایت جز لاینفک جشنواره است و رسالت پشتیبانی از فیلم‌سازان جشنواره و تولیدات جشنواره را دارد.

وی افزود: تعیین مکان برگزاری جشنواره از دیگر موضوعاتی بود که موردبررسی قرار گرفت که با این سوال مواجه بودیم که چه ظرفیت‌هایی از مکان موردنظر می‌تواند به جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان کمک کرده و در مقابل چه ظرفیت‌هایی از جشنواره فیلم کودک و نوجوان به آن مکان برگزاری کمک می‌کند.

بخشیدن ارزش افزوده به جشنواره فیلم کودک با برگزاری آن در شهر اصفهان

جوادی تصریح کرد: درنهایت به این نتیجه رسیده که شهر اصفهان با تمام ظرفیت‌های بومی و هنری می‌توانند ارزش‌افزوده به جشنواره فیلم کودک و نوجوان ببخشد و بهترین مکان برای برگزاری است.

وی ادامه داد: جمع‌بندی‌های کارشناسان ما به مدل منسجم و کارآمدی برای جشنواره فیلم کودک و نوجوان منتهی شد، اما امسال به‌صورت استثنایی جشنواره فیلم کودک و نوجوان را با افتتاحیه‌ای در اردیبهشت ۱۴۰۲ شروع خواهیم کرد که هم‌زمان با آن، فراخوان جشنواره برای فیلم‌سازان آغاز و صندوق حمایت از جشنواره نیز راه‌اندازی می‌شود.

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی گفت: پس از افتتاحیه و اعلام فراخوان عمومی، فیلم‌سازان طرح‌های خود را برای تولیدات سینمایی در حوزه کودک و نوجوان ارسال خواهند کرد، سپس اختتامیه جشنواره در مهر ۱۴۰۲ برگزار می‌شود، فاصله بین افتتاحیه و اختتامیه می‌تواند بهترین فرصت برای افزایش تولید فیلم در حوزه کودک و نوجوان باشد.

وی تأکید کرد: در تلاشیم یک حرکت منسجم و پایداری در حوزه کودک و نوجوان طرح‌ریزی شود همچنین خواستاریم از تمام ظرفیت‌های شهر اصفهان در یک پیکره واحد استفاده کنیم و شاهد یک جشنواره بین‌المللی باشیم چراکه اعتقادداریم جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان به لحاظ تولید محتوا و خوراک برای آینده‌سازان کشور یعنی کودکان و نوجوانان بسیار حائز اهمیت است.

کد خبر 624740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.