ژاپن یک (یک)_کرواسی یک(۳)/سامورایی‌ها ایستاده مردند

تیم ملی ژاپن که در گروه مرگ رقابت‌های جام جهانی موفق شد به شکلی دراماتیک صعود کند، در اولین بازی مرحله حذفی مصاف کرواسی رفته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم ملی فوتبال ژاپن و کرواسی امروز _دوشنبه چهاردهم آذرماه_ در مرحله یک‌هشتم نهایی جام جهانی از ساعت ۱۸:۳۰ مقابل یکدیگر به میدان رفتند. در نهایت تیم ملی کرواسی موفق شد در ضربات پنالتی ژاپن را شکست دهد و به مرحله بعد صعود کند.

دیدار تیم‌های ژاپن و کرواسی

مرحله یک هشتم نهایی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر

ورزشگاه: الجنوب

گل‌ها: مائدا (دقیقه ۴۴) برای ژاپن، پریشیچ (دقیقه ۵۶) برای کرواسی

اخطار: کواچیچ (دقیقه ۹۰) از کرواسی و باریسیچ (دقیقه ۱۱۶)

ترکیب ژاپن: گوندا، تومیاسو، تانیگوچی، یوشیدا، ناگاتومو (۶۴- میتوماموریتا (۱۰۶- تاناکااندو، ایتو، کامادا (۷۵- ساکایدوان (۸۷- مینامینومائدا (۶۴- آسانو)

سرمربی: هاجیمه موریاسو

ترکیب کرواسی: لیواکوویچ، یورانوویچ، لوورن، گواردیول، باریشیچ، مودریچ (۹۹- ماجربروزوویچ، کواچیچ (۹۹-و لاشیچکراماریچ (۶۸- پاسالیچپتکوویچ (۶۲- بودیمیر (۱۰۶- لیوایا)) و پریشیچ (۱۰۶- اورشیچ)

سرمربی: زلاتکو دالیچ

داور: اسماعیل الفتح

شرح بازی:

در نیمه نخست هر دو تیم به مانند بازی‌های دور گروهی بازی آرام و باحوصله‌ای را در دستور کار خود قرار دارند. ژاپنی‌ها با در اختیار دادن مالکیت توپ در اکثر دقایق بازی سعی در پرس از جلو و فشار در منطقه یک سوم زمین کرواسی داشتند و کروات‌ها نیز با تکیه بر بازیسازی مودریچ و فرارهای پریشیچ و با امید داشتن به اشتباه مدافعین ژاپن سعی در باز کردن دروازه حریف آسیایی خود داشتند. با این وجود، خط هافبک قدرتمند ژاپن از یک طرف و دفاع کم اشتباه کرواسی از طرفی دیگر، فرصت گلزنی چندانی برای دو تیم ایجاد نمی‌کرد تا اینکه در در دقایق پایانی ژاپنی‌ها فشار خود را روی دروازه کرواسی بیشتر کردند و با گل مائدا از حریف اروپایی خود پیش افتادند.

در نیمه دوم شاهد بازی بهتری نسبت به ۴۵ دقیقه‌ی ابتدایی بودیم‌. در حالی که در همان دقایق ابتدایی بازی کرواسی با ضربه سر دیدنی پریشیچ به گل رسید، دالیچ با به بازی آوردن بازیکنان بلند قامت سعی داشت از همین نقطه و از روی ضربات بلند باز هم دروازه ژاپن را باز کند. شاگردان هاجیمه موریاسو که ۳ گل از ۴ گل تیمش در مرحله گروهی را بازیکنان تعویضی او به ثمر رساندند، این بار در چندان در تعویض‌هایش موفق نبود و به جز یک یا دو صحنه موقعیت چندان خطرناکی روی دروازه کرواسی ایجاد نکرد تا این بازی، اولین مسابقه مرحله یک هشتم نهایی باشد که برنده آن در پایان ۹۰ دقیقه مشخص نمی‌شود.

شرح گل‌ها:

۰-۱ (دقیقه ۴۴- ژاپن) - تیم ملی ژاپن یک کرنر از جناح راست به دست آورد و زننده ضربه تصمیم گرفت تا کرنر را به صورت کوتاه آغاز کند. کار تمرینی ژاپنی‌ها با یک ارسال به داخل محوطه همراه شد و در ادامه پس از جاگیری اشتباه مدافعین کرواسی، مائدا توانست از فرصت نهایت استفاده را ببرد و با یک ضربه محکم دروازه را باز کند.

۱-۱ (دقیقه ۵۶- کرواسی) - ارسال دقیق و زیبای لوورن به درون محوطه جریمه ژاپن با ضربه سر دیدنی پریشیچ همراه شد تا این بازیکن بتواند از نزدیکی خط محوطه توپ را به گوشه دروازه سامورایی‌ها بفرستد و هیچ کاری نیز از دست گوندا بر نیاید.

دقایق حساس:

دقیقه ۳: ژاپنی‌ها اولین خطر جدی را روی دروازه کرواسی با یک ضربه کرنر ایجاد کردند. ایتو باید یک ارسال کوتاه به محوطه جریمه توپ را به تانیگوچی رساند و ضربه سر این بازیکن با اختلاف کمی به بیرون رفت.

دقیقه ۹: اشتباه عجیب مدافعین ژاپن باعث شد پریشیچ توپ را از تومیاسو بگیرد و وارد محوطه شود اما ضربه او توسط گوندا به خوبی دفع شد و در ادامه نیز این دروازه بان با حمایت هم تیمی‌هایش به طور کامل توپ را در اختیار گرفت.

دقیقه ۲۶: موقعیت مناسب برای کرواسی با بی‌دقتی پتکوویچ از دست رفت و گوندا در حالی که مهاجم کرواسی سعی داشت با رد کردن توپ از میان پای مدافعین توپ را به پریشیچ برساند، توپ را در اختیار گرفت.

دقیقه ۵۷: اندو از پشت محوطه کرواسی به سمت دروازه شوت زد ولی ضربه این بازیکن با سیو لیواکویچ به کرنر رفت.

دقیقه ۶۳: ضربه فوق‌العاده مودریچ از پشت محوطه توسط گوندا به خوبی دفع و راهی کرنر شد.

دقیقه ۶۶: کراماریچ می‌توانست پاس گل دوم کرواسی را بدهد اما ضربه سر بودیمیر با اختلاف کم از کنار تیر دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۷۷: توپ ربایی بازیکنان کرواسی فرصت مناسبی را در اختیار پریشیچ قرار داد و این بازیکن نیز به سمت دروازه ژاپن حرکت کرد اما ضربه او با برخورد به پای بازیکن ژاپن راهی کرنر شد.‌

دقیقه ۸۶: ارسال بلند پریشیچ از جناح چپ محوطه کره به ماریو پاسالیچ رسید ولی ضربه سر او از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۱۰۴: میتوما در نزدیکی محوطه ضربه پر قدرتی را به سمت دروازه کروات‌ها زد اما لیواکوویچ با دو دست توپ را به کرنر فرستاد.

اتفاق ویژه:

*این اولین دیدار در جام قطر است که به ضربات پنالتی رفته است‌.

کد خبر 624724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.