رئیس فدراسیون شطرنج: دل شطرنج‌بازان خون است/ اصفهان سهم به‌سزایی از سبد ورزش ملی دارد

رئیس فدراسیون شطرنج گفت: اصفهان شطرنج‌بازان بزرگ و زیادی دارد. از شطرنج‌بازان حمایت کافی صورت نمی‌گیرد و دلشان خون است. به صورتی که کشورهای دیگر بر روی شطرنج سرمایه‌گذاری می‌کنند، در ایران بر ورزش شطرنج سرمایه‌گذاری نمی‌شود. فدراسیون توانایی‌های محدودی دارد و تا آن حد کشش ندارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امروز دوشنبه ۱۴ آذر، مجمع انتخاباتی هیئت شطرنج استان اصفهان از ساعت ۱۰:۳۰ با حضور حسن تامینی، رئیس فدراسیون شطرنج، جواد محمدی، رئیس کل ورزش و جوانان استان، تعدادی از ورزشکاران و پیشکسوتان این رشته و جمعی از اعضای هیئت و باشگاه‌ها در سرای ورزشکاران تختی پیگیری شد و علی شجاعی به‌عنوان رئیس هیئت شطرنج استان اصفهان برگزیده شد.

جواد محمدی، رئیس اداره کل ورزش و جوانان اصفهان، در مجمع انتخاباتی هیئت شطرنج با اشاره به ویژگی‌های ورزش فکری شطرنج اظهار کرد: ریزبینی و فکور بودن یکی از ویژگی‌های شطرنج‌بازان است و به همین دلیل افراد حاضر در مجمع با ریزبینی و دقت، فردی را انتخاب خواهند کرد که بتواند به توسعه و گسترش این رشته در استان کمک کند. از اعضای مجمع و کاندیدا انتظار می‌رود با فرد منتخب، همراهی و به توسعه و گسترش شطرنج در استان کمک کنند.

وی با اشاره به تاثیر ورزش استان اصفهان بر وضعیت ورزش کشور گفت: ورزش اصفهان سهم به‌سزایی از سبد ورزش ملی دارد. هر رشته ورزشی که در اصفهان پویا باشد، بدون شک اثر زیادی بر ورزش کشور می‌گذارد و آن ورزش در کشور نیز شرایط خوبی خواهد داشت.

در ادامه، حسن تأمینی، رئیس فدراسیون شطرنج، در مجمع انتخابات رئیس هیئت شطرنج اصفهان درباره برگزاری مجمع انتخاباتی شطرنج استان اظهار کرد: به هر سه کاندیدا تبریک می‌گویم که در این شرایط سخت، پای کار و عمل آمدند. پس از انتخابات باید تمام اختلاف‌نظرها را کنار گذاشت و تیم و تیم‌کشی‌ها را فراموش کرد و همه برای پیشرفت شطرنج تلاش کنیم. دو کاندیدای دیگری که انتخاب نشدند و رای نیاوردند، از این پس مشاور من در اصفهان هستند.

وی در ادامه، با اشاره به بزرگان شطرنج اصفهان گفت: اصفهان شطرنج‌بازان بزرگ و زیادی دارد. از شطرنج‌بازان حمایت کافی صورت نمی‌گیرد و دلشان خون است. به صورتی که کشورهای دیگر بر روی شطرنج سرمایه‌گذاری می‌کنند، در ایران بر ورزش شطرنج سرمایه‌گذاری نمی‌شود. فدراسیون توانایی‌های محدودی دارد و تا آن حد کشش ندارد. با کمک بزرگان شطرنج استان امیدواریم بتوانیم شرایط را برای شطرنج‌بازان استان بهبود بخشیم و کارهای زیرساختی انجام دهیم تا کیفیت وضعیت اصفهان را در حد کشورهای دیگر افزایش دهیم.

وی ادامه داد: اصفهان در همه زمینه‌ها پیش‌رو بوده است. باید با همدلی و همکاری برای وضعیت شطرنج اصفهان تلاش کرد. ما می‌توانیم در استان اصفهان با وجود بزرگان این راه تلاش کنیم تا ورزشکاران ما با فراغ بال کار کنند و در صحنه‌های جهانی پرچم کشور را به اهتزاز درآورند. در پایان، از جناب پهلوان‌زاده قول می‌گیرم که در ورزش شطرنج استان اصفهان کمک کنند.

کد خبر 624708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.