مه‌آلودگی و کاهش دما در مناطق شمال، غرب و جنوب اصفهان/ تداوم بارش‌های پراکنده طی ۲ روز

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان گفت: به دلیل ریزش هوای سرد ناشی از حاکمیت و نفوذ سامانه پرفشار سطح زمین و تزریق رطوبت در مناطقی از شمال، غرب و جنوب استان شاهد مه‌آلودگی و کاهش محسوس دما در طول روز خواهیم بود.

لیلا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی بیانگر فعالیت موجی ناپایدار در جنوب و به‌تدریج مناطق غربی بر روی استان است که با خود ابرناکی و بارش پراکنده را طی روزهای دوشنبه تا چهارشنبه به‌صورت خفیف همراه خواهد داشت.

وی با اشاره به فعالیت موجی ناپایدار در جنوب و به‌تدریج مناطق غربی استان، افزود: به دلیل ریزش هوای سرد ناشی از حاکمیت و نفوذ سامانه پرفشار سطح زمین و تزریق رطوبت در مناطقی از شمال، غرب و جنوب استان شاهد مه‌آلودگی و کاهش محسوس دما در طول روز خواهیم بود.

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان با اشاره به گذر موج بارشی پراکنده طی روزهای دوشنبه تا چهارشنبه در غرب و جنوب استان اصفهان گفت: بارش‌ها در ارتفاعات و مناطق سردسیر منجر به مه‌آلودگی و بارش برف خواهد بود.

وی در خصوص بیشترین بارندگی شهرستان‌های استان اصفهان طی ۲۴ ساعت گذشته، تاکید کرد: طی این مدت بیشترین بارندگی‌ها به ترتیب در شهرستان پادناعلیا با ۴.۲ میلی‌متر، سمیرم یک میلی‌متر و نطنز ۰.۲ میلی‌متر ثبت و گزارش شده است.

امینی با بیان اینکه بیشینه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق دو تا چهار درجه کاهش خواهد داشت، افزود: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۱۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به صفر درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: خوروبیابانک و شهر اصفهان با دمای ۱۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و فرودگاه شهید بهشتی با دمای پنج درجه سانتی‌گراد زیر صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان هستند.

کد خبر 624694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.