اصفهان در ۱۴ آذر/ در شهر چه خبر است؟

برخی از سلبریتی هایی که این روزها مشغول لیدری اغتشاشات هستند در روزهای اخیر تلاش کردند کسبه را دعوت به بستن مغازه و اعتصاب کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ایران ۷۰ روز پرالتهاب را سپری کرد، هفته‌هایی که روز به روز آن را می‌توان حامل صحنه‌هایی تلخ و عبرت‌آموز برای شناخت سناریوهای خونین دشمن دانست. تحمیل جنگ داخلی به ایران و فروپاشی سامان سیاسی و اجتماعی ایران نقشه کلانی بوده که دشمنان در سال‌های اخیر به شکل جدی آن را دنبال کرده‌اند.

در چنین مقیاسی، نارضایتی‌های انباشت شده در سال‌های اخیر و فضایی که حول مرگ مهسا امینی شکل گرفت، فرصتی درخور برای پیگیری این پروژه به حساب می‌آمد. بازخوانی همه آنچه در ۷۰ روز گذشته بر ایران گذشته و کنکاش در لایه‌های مختلف امنیتی، اجتماعی و روانی این حوادث مجالی بیش از یک گزارش را می‌طلبد. با این حال نگاه موردی به فضایی که در هفته‌های اخیر و با غالب شدن جنبه تروریستی بر اغتشاشات پی گرفته شد تا حد زیادی می‌تواند برای فهم فضای موجود لازم و ضروری باشد.

در این سه ماه، دشمنان این مرز و بوم سعی در براندازی نظام با تحریک قومیت‌ها داشتند تا به این بهانه ایران را تجزیه و اساس کشور را منهدم کنند. آتش ناآرامی‌ها با افت و خیز همراه بود؛ اما هر بار با فراخوانی جدید بر آتش فتنه دمیده شد و افرادی در دل آن سوختند؛ یا جان خود را از دست دادند یا به سوگ عزیزانشان نشستند یا اموالشان نابود شد و هر روز بر تعداد شهدای امنیت افزوده شده است.

همزمان با کاهش محسوس تجمعات خیابانی در هفته‌های گذشته و تردید جدی نسبت به مسیر در پیش گرفته شده از سوی جریان آشوب، این جریان تمرکزش را بر روشن نگاه داشتن آتش اغتشاشات به بهانه مناسبت‌های مختلف معطوف کرد.

کمپین ضدانقلاب اما این بار در سناریوی جدید خود فراخوانی جهت اخلال در فعالیت‌های بازار و صنوف مختلف منتشر کرده است، عوامل ضد انقلاب برای تصویر موفقیت پوشالی خود از حربه ارعاب و تهدید بازاریان استفاده کرده است، اما واقعیت آنگونه که رسانه‌های معاند نشان می‌دهند نیست.

خبرنگاران ایمنا و شهروندان از مشاهدات خود در بخش‌های مختلف شهر اینگونه روایت می‌کنند:

خیابان آیت الله بهشتی (شاپور قدیم) اصفهان امروز طبق روال گذشته مردم در رفت و آمد و خرید و فروش هستند. انگار خبری از فراخوان‌ها و تبلیغات گسترده نیست حتی دست فروش‌ها هم دست از کار خود نکشیدند.

آرامش در خیابان چهارباغ عباسی و میدان انقلاب اصفهان برقرار است و طبق روال گذشته مردم در حال خرید مایحتاج زندگی خود هستند.

خیابان پروین اصفهان، مانند شب‌های گذشته از حجم ترافیکی بالا برخوردار است و طبق معمول کسبه این خیابان با آرامش کامل مشغول فعالیت هستند.

در خیابان شمس آبادی آرامش و امنیت کامل برقرار است و شهروندان طبق معمول در حال تردد هستند.

اکثر کسبه محدوده خیابان آپادانا و خیابان سجاد مغازه‌های خود را باز کرده‌اند و تردد در خیابان‌های مجاور آبشار، ارباب و سپهسالار طبق روال عادی در حال انجام است.

آرامش در خیابان علامه امینی، مهر و مهرآباد برقرار است و طبق روال گذشته مردم در حال خرید مایحتاج زندگی خود هستند.

علی رغم تبلیغات سو شبکه‌های ضد انقلاب خیابان عسکریه و سروش در آرامش کامل به سر می‌برد و خودروها در حال تردد هستند.

کد خبر 624679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.