علت افزایش آمار حوادث در فصول سرد سال چیست؟

رئیس پلیس‌راه خراسان رضوی با بیان اینکه هیچ‌یک از محورهای استان مسدود نشده است، گفت: در حال حاضر تمام مسیرها باز است و مردم می‌توانند بدون محدودیت تردد کنند.

حسین میش‌مست در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به وضعیت آب‌وهوایی استان خراسان رضوی، اظهار کرد: طی دو روز گذشته بیشتر حوادث و تصادفات در آزادراه شهید شوشتری و مسیر مشهد به نیشابور رخ داده است.

وی در خصوص محدودیت در مسیرهای ترافیکی، ادامه داد: مسیر کمربندی رباط سفید به علت بارش برف و لغزندگی مسدود شده بود که مردم از مسیر جایگزین از داخل روستای رباط سفید تردد می‌کردند، در این شرایط کمربندی باز شد.

رئیس پلیس‌راه خراسان رضوی با بیان اینکه هیچ یک از محورهای استان مسدود نشده بود، تصریح کرد: در حال حاضر تمام مسیرها باز است و مردم می‌توانند بدون محدودیت تردد کنند، توصیه ما به مردم این است که در شرایط آب و هوایی زمستانی حاکم بر استان، تجهیزات لازم را همراه داشته باشند و به رعایت سرعت مطمئنه توجه کنند.

وی اضافه کرد: یکی از دلایلی که باعث افزایش آمار حوادث می‌شود، این است که مردم تصور می‌کردند رانندگی در سطح خشک و بارندگی یکسان است و با همان شرایط رانندگی می‌کردند، در صورتی‌که باید فاصله طولی مناسب و سرعت مجاز و مطمئن رعایت شود.

میش‌مست گفت: گاهی تعداد زیادی وسیله نقلیه مشاهده شد که در کنار جاده‌ها ایستاده بودند و برف‌پاک‌کن آن‌ها از کار افتاده بود و در هوای سرد گرفتار شده بودند، از این رو بهتر است قبل از حرکت از سالم بودن وسیله نقلیه مطمئن شوند.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند از تلفن ۱۱۰ و ۱۲۰ پلیس راهور و ۱۴۱ اداره راهداری کمک بگیرند و وضعیت راه‌ها را جویا شوند و پس از آن به محور مربوطه سفر کنند.

کد خبر 624671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.