سردترین کشورهای جهان کدامند؟

سردترین کشورهای جهان شامل استونی، فنلاند، مغولستان، ایسلند، گرینلند، کانادا، قزاقستان، قطب جنوب و آمریکا است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، آب‌وهوا یک پدیده ثابت نیست، بلکه همیشه در حال تغییر است و هر گونه دگرگونی در وضعیت محیطی می‌تواند یک تحول بزرگ ایجاد کند. کشورهایی که در نزدیکی قطب‌های شمال و جنوب سیاره ما قرار دارند، با زمستان‌های بسیار طولانی و سخت روبرو هستند و ساکنان آن‌ها مشکلات زیادی در تولید غذا، سرپناه و پوشاک تجربه می‌کنند. آن‌ها برای گرم نگه‌داشتن محل سکونت خود به سوخت بیشتری نیاز دارند و اگر نتوانند چنین نیازهایی را برآورده کنند، شرایط سختی خواهند شد.

در بعضی از کشورهای جهان دمای هوا از زیر ۲۰- شروع می‌شود و گاهی اوقات تا ۸۹- کاهش می‌یابد. حتی فکر کردن به این موضوع نیز اندام ما را به لرزه می‌اندازد، اما برخی افراد در چنین شرایط سختی برای زنده‌ماندن تلاش می‌کنند. همچنین سفر به چنین کشورهایی برای افرادی که از هوای سرد گریزان هستند، وحشتناک است. در ادامه شما را با سردترین کشورهای جهان آشنا می‌کنیم:

استونی

استونی ایالت کوچکی است که در انتهای شمال اروپا واقع شده است و به همین علت دمای هوای آن در فصل زمستان بسیار پایین است. در سرمای شدید، دما می‌تواند تا ۱۸- درجه سلسیوس کاهش یابد و لایه‌های برف شهرها را بپوشاند. مردم استونی برای زنده‌ماندن در زمستان باید با چالش‌های زیادی روبرو شوند، از این رو این کشور پرجمعیتی نیست و به دلیل شرایط خاص آب‌وهوایی، بیشتر مردم ترجیح می‌دهند به مناطق دیگر اروپا مهاجرت کنند.

سردترین کشورهای جهان کدامند؟

فنلاند

این کشور دارای چهار ماه زمستان طولانی است؛ هنگامی که دما هوا به -۲۰ درجه سلسیوس کاهش می‌یابد، انجام دادن کارهای عادی تقریباً غیرممکن می‌شود. در هنگام بارش شدید برف یا کولاک، بادهای تند سرد، مردم را در خانه‌هایشان محبوس می‌کند وآن‌ها کاری جز خواب زمستانی ندارند.

مغولستان

مغولستان کشور کوچکی در آسیای شرقی است که در شمال با روسیه و در جنوب با چین، مرز مشترک دارد. از این رو آب‌وهوای این مناطق در آن تأثیرگذار است. در این کشور زمستان‌ها نه تنها با برف و باد همراه است، بلکه دمای هوا به زیر ۲۰- درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد. فصل زمستان به‌خصوص در ماه‌های فوریه و ژانویه، سردترین چهره خود را به ساکنان مغولستان نشان می‌دهد.

ایسلند

حتی نام این کشور (سرزمین یخ) نشان می‌دهد که هوا چقدر می‌تواند در آن سرد باشد. ایسلند یکی دیگر از کشورهای اروپایی است که دمای طبیعی آن حدود صفر درجه سلسیوس است و در زمستان‌های بسیار سرد به ۴۰- درجه می‌رسد. حتی در فصل تابستان نیز دمای هوا در ایسلند پایین است و مردم نمی‌توانند از نور خورشید کافی یا حمام آفتاب گرم لذت ببرند. به دلیل اینکه استونی در شمال واقع شده است، نمی‌توان تصور کرد که اشعه‌های خورشید به طور کامل به شهرها و شهرستان‌های آن نفوذ کند.

سردترین کشورهای جهان کدامند؟

گرینلند

شاید گرینلند (سرزمین سبز) به آن اندازه که نام آن نشان می‌دهد، سبز نباشد. این منطقه در طول سال زیر لایه‌های یخ و برف قرار می‌گیرد، به طوری که بیشتر نقاط آن یخ‌زده است و امکان زندگی‌کردن در آن‌ها وجود ندارد. دمای هوا در گرینلند فقط تابستان‌ها افزایش می‌یابد و می‌تواند به بالاترین حد خود یعنی هفت درجه سانتیگراد برسد. بیشتر ساکنان این جزیره را اسکیموها تشکیل می‌دهند و یکی جاذبه‌های جذاب آن شفق قطبی است. همچنین گرینلند به عنوان بزرگ‌ترین جزیره جهان با سردترین دمای هوا ثبت شده است.

آمریکا

کشور آمریکا از ۵۰ ایالت تشکیل شده است که بیشترین تنوع را در شرایط اقلیمی دارد و سردترین و گرم‌ترین مناطق جهان را در خود جای داده است. سرزمین آلاسکا در ایالات متحده آمریکا، یکی از سردترین مناطق کره زمین است که دمای آن در شرایط متوسط به ۳۰- درجه کاهش می‌یابد و در زمستان‌های شدید، سرمای هوا بدتر می‌شود. این منطقه که در شمال شرقی آمریکا قرار دارد، به اندازه کافی نور خورشید را دریافت نمی‌کند و ساکنان آن در بیشتر اوقات سال با بارش سنگین برف دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

قزاقستان

قزاقستان در مرزهای روسیه و در جایگاه چهارم سردترین کشورهای جهان قرار دارد. این کشور که از تپه‌ها و رشته کوه‌های متنوع تشکیل شده است، در طول سال، بارندگی شدید همراه با بارش برف را تجربه می‌کند که زندگی را برای ساکنان آن، به‌ویژه افرادی که در ارتفاعات بالا زندگی می‌کنند، دشوار کرده است. بومیان قزاقستان، بدون هیچ امکاناتی از سوی دولت، مجبور هستند شرایط سخت آب و هوایی این منطقه را به‌تنهایی مدیریت کنند.

سردترین کشورهای جهان کدامند؟

کانادا

کشور کانادا که در کنار آمریکا قرار دارد، یکی از سردترین نقاط کره زمین نیز محسوب می‌شود. از آنجایی که این کشور در شمال ایالات متحده قرار دارد، بادهای سرد مشابه آن را دریافت می‌کند که بارش برف سنگینی را به همراه دارد و گاهی دمای هوا را تا حدود -۴۰ درجه سلسیوس کاهش می‌دهد. زمستان‌ها در بخش‌های شمالی و شرقی این ایالت، مدت پنج ماه ادامه دارد، اما این روزها با پیشرفت زیرساخت‌ها و فناوری‌های نوین، شیوه زندگی برای شهروندان کانادا آسان‌تر شده است.

قطب جنوب

قطب جنوب که در صدر فهرست سردترین کشورهای جهان قرار دارد، سرزمینی پوشیده از لایه‌های یخ قطبی است که هرگز ذوب نمی‌شوند. این منطقه آنقدر سرد است که انسان نمی‌تواند در آن زندگی کند و غیر از پنگوئن‌های عاشق برف، ساکنان بسیار اندکی دارد. کمترین دمای ثبت شده در قطب جنوب ۸۹- درجه سانتیگراد است.

سردترین کشورهای جهان کدامند؟

کد خبر 624669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.